keyser Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Har inte lyckats få xenia att överleva i mitt akvarium. Den pumpar på i ett par månader och verkar må toppen, sen så lägger den av och dör. Har jag för lite näring i vattnet?Tillsätter jod men det verkar inte hjälpa. Filtrerar ofta med aktivt kol (vet inte om detta gör någon inverkan).Ska prova att lägga över xenian i ett annat akvarium, kan vara så illa att jag har en korall som inte alls funkar med xenian. Citera
Draedon Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 låter konstigt... min xenia trivs och växer som ogräs. och jag är inte direkt någon expert, tillsätter inget speciellt heller.. + att burken har blivit lite dåligt skött den senaste tiden pga dubbla jobb som stulit all min tid.har tyvärr inget svar på din fråga, vi väntar på experterna istället... Citera
petrol Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Om det är för lite jod i vattnet så trivs inte xenian. Citera
jens karlskrona Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Min har varit risig i omgångar sen jag stoppade i en anemon i burken så det kan vara kemisk krigsföring.... Citera
Henrik.Å Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 hade en hel del xenia i mitt 240L, den växte betydligt bättre när jag började tillsätta phytoplankton i karet, det kanske kan vara nåt?du kanske har kollat ditt kh men om inte så får det inte vara under 7, då trivs inte xenian.Mvh Henrik Citera
keyser Postat 11 september 2006 Författare Postat 11 september 2006 Har alltid haft anemon i kraret, borde kanske testa utan ett tag.KH ligger alltid över 8 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.