Gå till innehåll

Saltaffär i Honolulu?


Melina

Rekommenderade inlägg

Hej,

Sitter och skriver ett inlägg från soliga Hawaii. Nu är det så att jag ska plugga här i en termin och kommer hem till Sverige i december. Tänkte kolla med er om någon vet om det är billigare med saltvattenstillbehör här om man jämför med t.ex. nätet. Jag tänkte nämligen köpa med mig lite tillbehör hem, vet inte om jag ska beställa från nätet (eftersom jag ändå är i usa så lär ju frakten inte kosta speciellt mkt) eller kolla runt i affärer efter tillbehör. Någon som känner till någon affär i Honolulu eller någon amerikansk nätbutik som säljer billiga tillbehör?

Tack på förhand!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Sitter och skriver ett inlägg från soliga Hawaii. Nu är det så att jag ska plugga här i en termin och kommer hem till Sverige i december. Tänkte kolla med er om någon vet om det är billigare med saltvattenstillbehör här om man jämför med t.ex. nätet. Jag tänkte nämligen köpa med mig lite tillbehör hem, vet inte om jag ska beställa från nätet (eftersom jag ändå är i usa så lär ju frakten inte kosta speciellt mkt) eller kolla runt i affärer efter tillbehör. Någon som känner till någon affär i Honolulu eller någon amerikansk nätbutik som säljer billiga tillbehör?

Tack på förhand!

Aloha!

Det låter inte helt fel att plugga på Hawaii, hade själv en dröm om detta. Angående vår kunskap om priserna på salttillbehör på Honolulu så är den nog begränsad (kanske har fel). Men det är väl bara att knalla in i en affär och jämföra? Sedan är väl frågan hur mycket du kan ta med dig hem. Om du skickar det i paket till Sverige blir nog transport och skatter ganska dyrt och jag skulle tro att det blir billigare att beställa från tyskland.

Njut av den vackra naturen och besök så många rev du hinner.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar! Jag håller med om att det kan bli problem med 120V eluttaget, man kan ju i och för sig använda en adapter för att lösa problemet men tror inte det är en bra långsiktig lösning. Aiea är inte speciellt nära mig men jag ska absolut försöka åka dit nångång när jag har tid, Coral Fish Hawaii låter som en väldigt saltvattensinriktad affär. Jag återkommer med priser och liknande efter att ha besökt en affär, för er som är intresserade av att veta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Waikiki Aquraium är väl i Honululu.

Absolut värt ett besök, speciellt om man lyckas komma i kontakt med någon som jobbar där. Det är nämligen vad jag vet det enda stället i världen som har seriös forskning på saltvattensakvaristik. Det har testat t.ex nedbrytning i olika sorters djup sandbädd och en hel del annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aiea är inte speciellt nära mig men jag ska absolut försöka åka dit nångång när jag har tid, Coral Fish Hawaii låter som en väldigt saltvattensinriktad affär. Jag återkommer med priser och liknande efter att ha besökt en affär, för er som är intresserade av att veta.

Det finns inte så många saltvattensakvaristikaffärer. De flesta väljer att snorkla och dyka istället. ;)

Coral Fish Hawaii är bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Waikiki aquarium har jag gått förbi många gånger då jag bor i närheten. De har ett enormt akvarium som syns ut mot gatan. Det är nog verkligen värt ett besök. Angående mina studier, jag läser 4 kurser den här terminen, bland annat en kurs som heter field experience in marine science som går ut på att lära sig om Hawaiis otroligt vackra natur, främst inriktat på havet. Klassen får åka och snorkla i olika delar av Oahu varje fredag med start nästa vecka, det ska bli väldigt spännande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående mina studier, jag läser 4 kurser den här terminen, bland annat en kurs som heter field experience in marine science som går ut på att lära sig om Hawaiis otroligt vackra natur, främst inriktat på havet. Klassen får åka och snorkla i olika delar av Oahu varje fredag med start nästa vecka, det ska bli väldigt spännande.

Låter ju nästan som det slår internredovisning i Halmstad, men bara nästan... ;)

Om du går till akvariet, kan du inte ta lite bilder och dela med dig?

/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen digitalkamera så det kan bli lite svårt. Kan ev. låna en kompis mobil och ta lite bilder. Jag återkommer hur som helst och berättar hur det var där. Angående priser på tillbehör, eftersom det är helt andra märken som säljs här än i Sverige så är det lite svårt att avgöra om det är billigare här. Priset på t.ex. skummare verkar billigare här men jag känner inte alls till märkena så jag vet inte vilken kvalite det är på de lite billigare skummarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...