Gå till innehåll

marea stream?


pimo

Rekommenderade inlägg

Hittade dessa pumpar på aquapro2000.de dom va ju billiga och så, men hur bra är dom?

Hur är det med ljudnivå på dom?

tycker mina känna väldigt klena.. dom har ju dock ett väldigt brett utblås, så det är ju svårt att jämföra med en pump med smalt utblås.

Min stora marea på 6000 l/h den känns rätt bra men 2000 känns knappt att det blåser i pirncip...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. jag har en av varje, en tunze 12000L och en Marea 4400L och marean är klart tystare men värdelös upphängning men tunzes orginalfäste är ännu sämre så man måste köpa ett magnetfäste. Tunze 6060 är på 6000L och drar 11w Marea 10000L drar 43W men då är marean reglerbar mellan 2200-10000L det är inte Tunzen så då får man gå upp till Tunze6000 på 2500-7000L men då blir priset mycket högre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6060 o 6080 är inte reglerbara. Dem har ingen drivdon. Men då är dem nästan halva priset jämfört med de reglerbara varianterna.

Jag FÖRMODAR att man KAN reglera även dessa med en frekvensomvandlare, men det hör till DIYSMN (Do-it-yourself-sometime-maybe-never :))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. jag har en av varje, en tunze 12000L och en Marea 4400L och marean är klart tystare men värdelös upphängning men tunzes orginalfäste är ännu sämre så man måste köpa ett magnetfäste. Tunze 6060 är på 6000L och drar 11w Marea 10000L drar 43W men då är marean reglerbar mellan 2200-10000L det är inte Tunzen så då får man gå upp till Tunze6000 på 2500-7000L men då blir priset mycket högre.

Poängen var väl att enligt tillverkaren uppgift levererar Marean mer, men enligt köparen uppfattning så levererar Tunzen mer trots att det på pappret skiljer 4000 l/h. Huruvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om, är som sagt bara åsikter jag läst. Sen drar Marea 10000 52W enligt deras hemsida och aquapro2000

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...