wrang Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Fick detta mail ifrån Benny på simontorpHej !Kan du vara vänlig att lägga ut på sidan att deltec har producerat nya lager till alla pumpar för att minska möjligheten för oljud i skummare etc.Dom nya lagerna är gjorda av silicon vilket gör att dom ej kan krympa i saltvatten och sedan skapa obalans.MvhBenny Citera
Ahab Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Vilka skummare gäller detta? Betyder det att man får lager till skummar pumpar som man har? Citera
wrang Postat 21 september 2006 Författare Postat 21 september 2006 Jag vet ej men har skickat ett mail till benny så får han kommentera om detta skulle bara vidarebefodra informationen Citera
Texas Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 aqua bee pumparna...fick till min APF600 för en månad sedan. Citera
watter Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 aqua bee pumparna...fick till min APF600 för en månad sedan.Blev den tystare?Har en apf600 och jag tycker pumpen håller lite liv.Har även en pf600s kalkreaktor och den interna aquabee pumpen håller mycket livKanon om detta skulle kunna få dom tystare mvh Emil Citera
ramq Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Jag hade en AM TurboFlotor 1000 med Aquabee 2000/1 på och den blev märkbart tystare, tack vare Simontorp. Citera
watter Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Låter ju perfekt, skicka ett mejl till benny innan om det mvh Emil Citera
linkano Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Om ni har oljud från skummaren/Aquabeepumpen så kolla upp den innan lagerlägena blir skadade. Alltså där siliconbussningarna ska sitta. Har haft problem med min Deltec MC500. Det kan gå fort om man har otur. De gamla svarta bussningarna verkar krympa och det blir obalans/vibrationer.//Thomas Citera
Addonic Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 Fick 2st lager idag, så det får bli en rengörning av skummaren imorgon så att man kan montera dom. Skall bli roligt och se om man hör någon skillnad.... Citera
linkano Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 Man kan säga att man ska inte höra någonting från skummaren. Möjligen lite brum, resonansljud, om man rör skummarkoppen i olika lägen eller om man rör skivan som ska trycka ner pumpen nere i skummaren (MC500 modellen). Om de gamla lagren/bussningarna inte har krymt eller lagerlägena har blivit uppvibrerade så märker du nog ingen större skillnad. Och är skadan redan skedd med skadade lagerläge kan det redan vara för sent.//Thomas, med Deltec MC500 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.