nelson Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Hejsan!Jag flyttade mitt kar igår och en putsarräka strök med under under dagen. Undrar om putsarräkor är känsliga när de har ömsat skal? Den ömsade för tre dagar sedan.Hls Nelson Citera
stigigemla Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 De är känsliga för stora vattenbyten och plötsliga temperatursänkningar. Citera
nelson Postat 25 september 2006 Författare Postat 25 september 2006 Hejsan!När jag flyttade karet så tillkom 45liter nytt vatten.Vattnet blev rätt grumligt när jag tog ur stenen, det kanske också kan ha inverkat.Hls Nelson Citera
saltmarcus Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 ja det tror jag.M.V.H Marcus(billiga små clowner sökes.) Citera
Clownen Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Du kan också ha skadat den omedvetet när du flyttade stenen/hällde på vattnet och att den lättare blev skadan när inte skalet skyddade den. Detta låter i mina öron troligare än att den plötsligt skulle dö tack vare skillnader i temp eller pH.MvhPeter Citera
nelson Postat 26 september 2006 Författare Postat 26 september 2006 Hejsan!Tackar för hjälpen!Hls Nelson Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.