Gå till innehåll

Doserpump går åt fel håll


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Vaknade inatt av att det lät som fan under sumpen.

kollade och ser att sista facket är tomt och returpumpen går torr.

Undrade hur det kan ha dunstat så mcket under natten och varför inte mitt aut.påfyllningssysten har fyllt upp det.

Ser då att det är MER vatten i osmoshinken än innan jag la mig.

börja fundera om jag varit sinnesjuk och bytt plats på slangarna, när jag lyser med ficklampan på min doserpump, och ser att motorn snurrar åt fel håll helt plötsligt.

Det är ju en genomskinlig plastbit där man ser motorn och där är ju enpil åt vilket håll motorn skall gå och den går altså MOT pilen och pumpar från sumpen till osmoshinken helt plötsligtr.. vad är fel? :P

Det är en AM SP3000

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte så nöjd med min nej... visst den har funkat utmärkt förutom att den gick baklänges igår som jag tror kan ha att göra med att det blev hävert, för nivån var lägre i hinken än i sumpen så självklart blev det en hävert, och då kanske motorn fick spatt... nu ar jag följt erat råd så då skall det ju lösa sig =)

Men den låter som satan varje gång den slår igång.. det låter typ som hela akvariet exploderar i en kaskad över hela lägenheten :P ne men ett jävla liv för den..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...