ramq Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 450WVisst, det var 150W då, men säger mig fortfarande ingenting om det är en moddad eller orginal armatur osv...Never mind. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 ramq>Armaturen är en moddad orginal Aqua Medic. Har alltså satt in 2 extra 150w.Ah. Superfint jobb!Materialet, tog du reflektorer osv från någon slaktad armatur, eller hittade du delar på eftermarknaden som passade? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 1 oktober 2006 Författare Dela Postat 1 oktober 2006 Ah. Superfint jobb!Materialet, tog du reflektorer osv från någon slaktad armatur, eller hittade du delar på eftermarknaden som passade?Jag köpte byggstrålkastare från Jula, och använde reflektorerna.Man får mäta och kolla dess olika struktur, om de inte passar rätt av, får man klippa till så de passar i armaturen. 69kr st har jag för mig Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Du är välkommen Magnus, ta med "han från Kil oxå" :-)Välkommen till karlstad Robban , Klart ja blir med Mvh Magnus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Visst, det var 150W då, men säger mig fortfarande ingenting om det är en moddad eller orginal armatur osv...Never mind. Vill inte låta otrevlig. Tvärtom, vill bara poängtera att det händer att man inte läser igenom de poster som skrivits tidigare ordentligt, och att det lätt kan missuppfattas av andra.Robban: Verkligen ett snyggt mod-jobb med armaturen! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Återigen imponerad av dina Wrang-fasoner med armaturen. :-)Helt klart ett bra tips att köra retro-fit på befintliga armaturer. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 2 oktober 2006 Författare Dela Postat 2 oktober 2006 Välkommen till karlstad Robban , Klart ja blir med Mvh MagnusJa, det tycker jag om inte jag kommer först o provsimmar i ditt! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 2 oktober 2006 Författare Dela Postat 2 oktober 2006 >Robban: Verkligen ett snyggt mod-jobb med armaturen!>Återigen imponerad av dina Wrang-fasoner med armaturen. :-)Helt klart ett bra tips att köra retro-fit på befintliga armaturer.Tack Laggeman o ramq, men jag har haft god hjälp! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 oktober 2006 Dela Postat 30 oktober 2006 Hur går det med karet Robban?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 30 oktober 2006 Författare Dela Postat 30 oktober 2006 Det går sakta men säkert framåt, karet verkar må bra alla mätvädren är inom ramen.Ca 430Kh 8,3Po4 0No3 5Mg 1350Trots att jag från samma dag som jag la i den nya stenen tryckte på med Mh, och ökade snabbt, mkt snabbt(inget jag rekommenderar) har de förväntade alger uteblivit. Kalkalger exploderade därimot, detta trots höga mätvärden av Nitrat o Fosfat. Så ännu en gång slapp jag en grov inkörning. Nu kör jagMh 2x150 7h 1x150 2h 1x24w 10h Mina sniglar hinner gott med den lilla algproduktion som blir.Bilder kommer nästa vecka Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Tycker det känns litegrann som det borde komma bilder typ nu! Smart mh-lösning. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 14 november 2006 Författare Dela Postat 14 november 2006 Jaha mina vänner dags för lite fraggfoton, men liten blir stor. Vill passa på och tacka Svärd, Wrang och Doris för bidragen TACK! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
andreassofus Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 tänkte höra hur mycket LS det är på den här bilden?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 8 januari 2007 Författare Dela Postat 8 januari 2007 Hej Andreas det är ca 23 kilo+- nåt kilo. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
andreassofus Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 inte mer? jag har tänkt att ha ca 30kg i mitt kar,, och det såg ju inte lite ut i ditt kar.. det kommer nog bli bra då..mycket snyggt upplägg på stenen måste jag säga..hade själv tänkt att göra två st högar istället för en hög.. tycker det är mycket snyggare. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 8 januari 2007 Författare Dela Postat 8 januari 2007 Tack, ja jag håller med om att det faktiskt ser snyggare ut med 23 kilo än nu med ca 40 kilo. Men jag ville komma upp närmare mina Mh så jag byggde upp det lite, det går ju alltid att ta bort efter hand. Undvik platta stenar om du vill komma upp lite, med bara 23kilo. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
andreassofus Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 jepp det ska jag undvika.. sen kommer jag ju lite högre upp om jag har 30kg så jag tror att det kommer att bli bra. har du limmat ihop stenarna eller nåt? tänkte på rasrisken? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 9 januari 2007 Författare Dela Postat 9 januari 2007 jepp det ska jag undvika.. sen kommer jag ju lite högre upp om jag har 30kg så jag tror att det kommer att bli bra. har du limmat ihop stenarna eller nåt? tänkte på rasrisken?Javisst 30 kilo tror jag blir utmärkt. Nej, jag har inte limmat stenarna(tänk på om du vill möblera om), tenderar att bli så i början. Du får pula lite fram och tillbaka, det brukar inte vara något större moment att få de att "ligga rätt" om man undviker mkt "små sten". Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
andreassofus Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 jag tänkte försöka att skaffa lite olika storlekar med sten.. tänkte ha några stora i bottten och sen ha mindre över kanske? sen tänkte jag göra två st högar som du har gjort samt ha ett par stenar emellan högarna. men problemet är att om man köper stora stenar så väger väl dom väldigt mycket har jag fått för mig och då kanske det inte blir så många stenar? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Jag själv har ca 30kg i mitt percula 90 kar. Känner mig nöjd med detta. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 9 januari 2007 Författare Dela Postat 9 januari 2007 jag tänkte försöka att skaffa lite olika storlekar med sten.. tänkte ha några stora i bottten och sen ha mindre över kanske? sen tänkte jag göra två st högar som du har gjort samt ha ett par stenar emellan högarna. men problemet är att om man köper stora stenar så väger väl dom väldigt mycket har jag fått för mig och då kanske det inte blir så många stenar?Det låter som ett bra val :-). Med större stenar menar jag inte jättestora och tunga, för precis som du säger då blir det kanske inte så mkt. Lagom är bäst, tror du kan få en rätt bra uppfattning på storleken om du kollar noggrant på mina sten bilder, samt Wrang´s.Mvh Percula 90 klubben..... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
andreassofus Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 jepp har kollat MYCKET på dina bilder.. tycker det är hur snyggt som helst.. och som du säger så är lagom bäst Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 9 januari 2007 Författare Dela Postat 9 januari 2007 jepp har kollat MYCKET på dina bilder.. tycker det är hur snyggt som helst.. och som du säger så är lagom bäst Har du vägarna förbi är du välkommen att kika in. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
andreassofus Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 det vore trvligt.. fast bor du i karlstad eller uddevalla? jag är ju i karlstad rätt som det är. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 9 januari 2007 Författare Dela Postat 9 januari 2007 Hehe, jag bor i Karlstad Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg