Gå till innehåll

2 burkar, 1 sump, 1420l


Draedon

Rekommenderade inlägg

jag och min hyresvärd, som även är min kusin och saltis fick en smågalen idé nu på kvällen... vi ska båda skaffa nya akvarium och fick idén om att koppla ihop burkarna och köra med en gemensam sump för att få rejäl vattenvolym, ju större desto bättre säger ju folk.. samt att få ett riktigt "sumprum" istället för att ha sumpar under våra burkar.

vad tror ni om den här idén? något att satsa på?

eller är det bättre att köra var sitt system?

om vi nu skulle göra verklighet av de här galenskaperna så behöver vi inhandla två saker, en rejäl skummare som klarar minst 1420l samt en sjuhelvetes returpump som pallar att trycka vatten en våning upp.

rekomendationer?

post-2037-14468913133878_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tråkigt om det skulle krascha nåt i den ena burken som drar med nån skit genom sumpen till det andra.. ni får väl bli dom första som provar! ni kan ju oxå skicka flask post till varandra genom ytavrinningen och returen ;) då sparar ni ju på benen elr ett dyrt samtal i telefon.. hehe

du får ursäkta men min över trötthet börjar ta över känner jag..:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det är en strålande idé om man råkar äga båda burkarna själv.

Men en alldeles för turbulent verksamhet för att dela öde med kusinen.

Läs tidiga oförutsedda problematik-trådar så är där lite "gött" som hänt och kommer att hända.

Frågan är om man vill sätta sig i position(eller nån annan) att styra eller ta konsekvens om/när något händer?

Nä rör jag till det i burken vill jag inte att polarens 40 tusen kronors besättning ska kasta in duken samtidigt.. Och vs.

Men som Anders sa: ett sumprum med vars en sump är ju en förträfflig tillflyktsort när man behöver sätta den sidan till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...