Fish Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Hallå alla vänner, jag funderar på att bygga min framtida sump i så tunt glas som 4mm. Hur pass stor sump vågar jag göra tror ni. Håller 4mm för 80cm lång och ca 35cm högt? Jag har en bottenskiva som är 6mm så det är endast väggarna vi pratar om Citera
Illustratören Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Jag är alltid optimist så jag tror de fungerar bra. Du tänker väll ändå inte fylla sumpen ända upp eller hur? Om du dessutom limmar in lite fack så hjälper dom att hålla ihop lådan =-) DO IT!! TRY!! Citera
Fish Postat 5 oktober 2006 Författare Postat 5 oktober 2006 Vatten upp till ca 30cm hade jag nog tänkt i nåt av facken... Citera
fiend Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Det mest kritiska såvitt jag vet, är det med höjden. Om man håller nere höjden så äre ingen fara. 4mm ska fungera till 30 cm höjd =)(dem limmar 30cm höga kar på globefish med 4mm iaf) Citera
stigigemla Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Men du skall våga trixa med utrustning också. Jag har 6 mm i mina sumpar och lägre normal vattenhöjd. (40 cm totalt). Och jag är inflyttad smålänning. Citera
Aqua_Max Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Tycker det är snålt att använda 4 mm glas. Använd tjockare glas istället. Citera
Scooby_doo Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 samma här, tjockare glas skulle vara bättre. När man ska sätta i och ta ur utrustning (för rengöring mm) som är tunga = fyllda med vatten mm, är det lätt man slår i glas-skivorna..~Henrik Citera
Fish Postat 10 oktober 2006 Författare Postat 10 oktober 2006 Det löste sig bra, jag behövde aldrig bygga någon sump för tur som jag hade så sålde en zooaffär ut lite gamla visningsburkar i helglas för endast 99kr/styck. Det fick bli en sån. Nu behöver jag bara limma spalter i sumpen och där kan jag med gott samvete använda 4mm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.