Gå till innehåll

Red Sea MAX


Marko

Rekommenderade inlägg

Hej alla,

Var en sväng på Akvarielagret för att kika på kar. Nästa vecka skall dom tydligen få in nya paket-lösningar från Red Sea, på beskrivningen lät det som denna: http://www.redseafish.com/max.asp

Vad tror ni om den?

Jag planerar för att starta ett helt nytt kar, och hade tänk att ha en lösning med sump under, men alla praktiska problem med att hitta/bygga en bra bänk, rör-dragning, välja ljusarmatur etc. kombinerat med ett kroniskt fall av tumme-mitt-i-handen gör att jag börjar vackla i min tro om att jag ska lyckas med det öht.

Nu är ju detta paket mindre än hälften i volym av vad jag egentligen vill ha, men min bekväma sida säger att ett paket skulle vara en enkel lösning på problemet.

Så - som Fredrik & Filip hade frågat: Red Sea MAX - Bra eller an*s?

/Marko

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, kuben har ju sin charm. Det viktigaste är nog vad du vill eftersträva med ditt framtida kar... Den här lösningen har sina begränsningar som alla kar har. Mycket har också självklart med vad du har tänkt lägga ner på hobbyn...

Om du behöver hjälp med "tumme-mitt-i-handen" syndromet så behöver du nog inte oroa dig så mycket.. Saltvattensguiden roder bot på den "tummen" !!! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tyska priset ligger på 599 Euro och Leif på JR gissade att det nog landar på ca 6000 i Sverige och det lär inte inkludera bänken som går på 149 Euro.

Jag och Ann-Charlotte är väldigt sugna på ett sånt här. Det enda som talar emot i dagsläget är att Red Seas Prizm skummare (som verkar vara vad som är med akvariet) har många missnöjda kunderpå Reefcentral.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då får man nog med LS, salt, tester osv.... förmodar jag... osmos?

Han berättade inte om innehållet i detalj, och det var så otroligt mycket folk där så jag orkade inte stanna kvar och brottas med massorna som ville köpa neon tetror.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En nackdel är om man får för sig att uppgradera så kan man ju inte använda så mycke från denna kuben till nästa kar. Men man kan ju sälja klabbet å ta med sten korall o fisk så de kanske inte gör så mycke.

Eller använda det som karrantänkar ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...