Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Har som första fiskar införskaffat ett par Oscellaris. De är ca 3 cm i dagsläget.

Undrar dock lite hur jag skall mata dem. De får nu frusen artemia (och ibland nykläckt) vilket de äter med god aptit.

Jag skulle dock vilja variera dieten med lite torrfoder, men de verkar inte så vansinigt intresserade av den sort jag provat (Nutrafin Max från Hagen).

Finns det något säkert tips på torrfoder de gillar eller andra alternativ till artemia?

Är ju van vid sötvatten och där är alla fiskar jag varit i kontakt med av typen att oavsett mat så får man hålla i burken om de inte skall hoppa ut och ta den ifrån en.

Postat

japp formula one/two fungerar ypperligt för mina... De kastar sig över den...

Postat
  • Författare

Är det pellets? Finns det i vanliga butiker, eller är det nätköp som krävs?

Postat

Det kan du hitta i en djuraffär som säljer saltvatten, t.ex marinakvariet borde ha och detta ligger ju i göteborg :)

mvh Emil

Postat

clowner brukar bli riktiga matvrak efter ett tag,mina äter allt,dom äter även nori

Postat

Förutom Atermia så äter mina clowner OSI Spirulina och Dr Basslers. Jag har provat Formula two, men dom sjunker som gråstenar....det mesta tar räkan på botten.

/PP

Postat

mina clowner äter det mesta såsom spirulina, marine fishfood, pellets, seaveggies alla varianter, fruset foder.

Postat

Jag ger mina Sera san (flingfoder) dagligen, varvas me lite artemia ibland.

Vet inte om de är optimalt men dom är då tjocka å glada å växer så de knakar.

Postat
  • Författare

Låter som mina är ovanligt kräsna. Kanske börjar äta mina flingor om jag inte föder dem annat under en tid.

Postat

mina ocellaris äter allt.. mysis, artemia, olika flingfoder dom försöker till och med äta mig när jag har händerna i akvariet ;)

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Väcker denna lite igen.

Mina äter nu mina flingor om än inte med förtjusning. Frusen artemia gillar de dock.

Har skaffat formula 2 och de verkar gilla den, men de är ännu för små för att kunna äta den, så får vänta med den tills de vuxit till sig lite.

Postat
Väcker denna lite igen.

Mina äter nu mina flingor om än inte med förtjusning. Frusen artemia gillar de dock.

Har skaffat formula 2 och de verkar gilla den, men de är ännu för små för att kunna äta den, så får vänta med den tills de vuxit till sig lite.

Smula sönder pelletsen.. mina clowner kan inte heller äta fullstora bitar, men jag msular pelletsen med fingrarna först ochh då äter dom med förtjusning =)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.