Nizztos Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Har som första fiskar införskaffat ett par Oscellaris. De är ca 3 cm i dagsläget.Undrar dock lite hur jag skall mata dem. De får nu frusen artemia (och ibland nykläckt) vilket de äter med god aptit.Jag skulle dock vilja variera dieten med lite torrfoder, men de verkar inte så vansinigt intresserade av den sort jag provat (Nutrafin Max från Hagen).Finns det något säkert tips på torrfoder de gillar eller andra alternativ till artemia?Är ju van vid sötvatten och där är alla fiskar jag varit i kontakt med av typen att oavsett mat så får man hålla i burken om de inte skall hoppa ut och ta den ifrån en. Citera
dule Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 japp formula one/two fungerar ypperligt för mina... De kastar sig över den... Citera
Nizztos Postat 10 oktober 2006 Författare Postat 10 oktober 2006 Är det pellets? Finns det i vanliga butiker, eller är det nätköp som krävs? Citera
watter Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Det kan du hitta i en djuraffär som säljer saltvatten, t.ex marinakvariet borde ha och detta ligger ju i göteborg mvh Emil Citera
Wiking Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Mina äter Tropical Spirulina Granulat med stor förtjusning. Citera
Ahab Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Herkules på Hisingen har också Formula 1 och 2 Citera
crille Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 clowner brukar bli riktiga matvrak efter ett tag,mina äter allt,dom äter även nori Citera
Halogen Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Förutom Atermia så äter mina clowner OSI Spirulina och Dr Basslers. Jag har provat Formula two, men dom sjunker som gråstenar....det mesta tar räkan på botten./PP Citera
Micke_Tj Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 mina clowner äter det mesta såsom spirulina, marine fishfood, pellets, seaveggies alla varianter, fruset foder. Citera
Peppz Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Jag ger mina Sera san (flingfoder) dagligen, varvas me lite artemia ibland.Vet inte om de är optimalt men dom är då tjocka å glada å växer så de knakar. Citera
Nizztos Postat 11 oktober 2006 Författare Postat 11 oktober 2006 Låter som mina är ovanligt kräsna. Kanske börjar äta mina flingor om jag inte föder dem annat under en tid. Citera
Draedon Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 mina ocellaris äter allt.. mysis, artemia, olika flingfoder dom försöker till och med äta mig när jag har händerna i akvariet Citera
SouthernComfort Postat 12 oktober 2006 Postat 12 oktober 2006 mina äter allt men dom var kräsna en för ungefär en vecka efter jag köpte dom lite inkörnings period antar jag Citera
Nizztos Postat 30 oktober 2006 Författare Postat 30 oktober 2006 Väcker denna lite igen.Mina äter nu mina flingor om än inte med förtjusning. Frusen artemia gillar de dock.Har skaffat formula 2 och de verkar gilla den, men de är ännu för små för att kunna äta den, så får vänta med den tills de vuxit till sig lite. Citera
Jurgonh Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Väcker denna lite igen.Mina äter nu mina flingor om än inte med förtjusning. Frusen artemia gillar de dock.Har skaffat formula 2 och de verkar gilla den, men de är ännu för små för att kunna äta den, så får vänta med den tills de vuxit till sig lite.Smula sönder pelletsen.. mina clowner kan inte heller äta fullstora bitar, men jag msular pelletsen med fingrarna först ochh då äter dom med förtjusning =) Citera
Nizztos Postat 30 oktober 2006 Författare Postat 30 oktober 2006 Columbi ägg .....För enkelt, hade jag aldrig kommit på själv Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.