Gå till innehåll

Torrfoder till Oscellaris?


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Har som första fiskar införskaffat ett par Oscellaris. De är ca 3 cm i dagsläget.

Undrar dock lite hur jag skall mata dem. De får nu frusen artemia (och ibland nykläckt) vilket de äter med god aptit.

Jag skulle dock vilja variera dieten med lite torrfoder, men de verkar inte så vansinigt intresserade av den sort jag provat (Nutrafin Max från Hagen).

Finns det något säkert tips på torrfoder de gillar eller andra alternativ till artemia?

Är ju van vid sötvatten och där är alla fiskar jag varit i kontakt med av typen att oavsett mat så får man hålla i burken om de inte skall hoppa ut och ta den ifrån en.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Väcker denna lite igen.

Mina äter nu mina flingor om än inte med förtjusning. Frusen artemia gillar de dock.

Har skaffat formula 2 och de verkar gilla den, men de är ännu för små för att kunna äta den, så får vänta med den tills de vuxit till sig lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väcker denna lite igen.

Mina äter nu mina flingor om än inte med förtjusning. Frusen artemia gillar de dock.

Har skaffat formula 2 och de verkar gilla den, men de är ännu för små för att kunna äta den, så får vänta med den tills de vuxit till sig lite.

Smula sönder pelletsen.. mina clowner kan inte heller äta fullstora bitar, men jag msular pelletsen med fingrarna först ochh då äter dom med förtjusning =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...