Gå till innehåll

Fyrkantig hög hink, var??


samsung12

Rekommenderade inlägg

Efter att ha rivit hela karet och byggt ihop det igen är jag igång igen, bilder kommer senare ;) Nu tänkte jag sätta in en dsb (remote dsb) i en hink. Problemet är att jag inte hittar någon fyrkantig hink. Jag har funderat på både en 25l dunk och "bygga" en i glas. Men kommit fram till att hink är bra.

Hög hink, ca 25l. Gärna med lock och handtag. Har kollat städhinkar och källsorteringhinkar.

Anledningen till att den skall vara fyrkantig är att den på toppen skall ha två genomföringar så att vattnet skall flöda över sanden. Rund yta kan bli problem om man inte silikonar fast genomföringen.

Köpte ett partikelfilter på aquadrip (tack för tipset) med 3/4 koppling.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört mina centralfilter i slaktbackar. Fungerar halvbra. Plasten är ojämn i tjocklek så det är svårt att täta genomföringar. Det går mycket lättare med ett hål i glasskiva. Plasten är mjuk så att den vibrerar om det är pumpar inuti. Glas dämpar vibrationer i viss mån.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack för svaren.

Ikea kollade jag fastän jag hittade inte höga fyrkantiga hinkar/backar. Deras källsortering kanske ok fast det var inte som jag tänkt mig.

Kanske inte är så dumt med att fixa ett i glas istället. Då får man det dessutom med dem måtten man vill.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...