Postat 13 oktober 200618 år Hej, förra helgen blev jag klar med sumpen och då flyttade jag skummaren, en deltec mce600. Men det skummar nästan inget alls, jag matar som vanligt och luft bubblorna i skummaren är också som vanligt. Om jag har koppen i lästa läge då fylls den direkt med vatten som är ganska ren, flyttar jag upp den lite grann då kommer inget alls i koppen. Vad kan det bero på? Tack
Postat 13 oktober 200618 år Gjorde du ren skummaren innan du stoppa ner den i sumpen så är de nog det.
Postat 14 oktober 200618 år Författare Jag gjorde ren koppen bara som jag brukar göra inte hela skummaren
Postat 14 oktober 200618 år Författare Så det ska inte spela någon roll att skummaren får vatten genom ytavrinningen istället för att få den djupt från akvariet?
Postat 14 oktober 200618 år Det borde bara vara bättre att den får det från ytavringen, mer skit i det vattnet.
Postat 14 oktober 200618 år Det tar några timmar för skummaren att komma igång.Som alltid när det gäller salt: Panik är det som skadar mest.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.