houssami Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Hej, förra helgen blev jag klar med sumpen och då flyttade jag skummaren, en deltec mce600. Men det skummar nästan inget alls, jag matar som vanligt och luft bubblorna i skummaren är också som vanligt. Om jag har koppen i lästa läge då fylls den direkt med vatten som är ganska ren, flyttar jag upp den lite grann då kommer inget alls i koppen. Vad kan det bero på? Tack Citera
Tedb Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Gjorde du ren skummaren innan du stoppa ner den i sumpen så är de nog det. Citera
houssami Postat 14 oktober 2006 Författare Postat 14 oktober 2006 Jag gjorde ren koppen bara som jag brukar göra inte hela skummaren Citera
greger Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 passa på att göra rent insugen för luft och vatten samtidigt. Citera
houssami Postat 14 oktober 2006 Författare Postat 14 oktober 2006 Så det ska inte spela någon roll att skummaren får vatten genom ytavrinningen istället för att få den djupt från akvariet? Citera
watter Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Det borde bara vara bättre att den får det från ytavringen, mer skit i det vattnet. Citera
stigigemla Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Det tar några timmar för skummaren att komma igång.Som alltid när det gäller salt: Panik är det som skadar mest. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.