Tedb Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 hittade nytt salt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 ser ut som grotech:s salt? antar att det bara finns i tyska butiker och webbshopar än? finns det någon i sverige som saluför detta tro? vore roligt att prova det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 Ja det står Grotech på hinken;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 tja, jag fattade inte riktigt idén, men det är ju tidigt på morgonen än så länge :-Instant ocean+calcium+magnesium t.ex enl balling = samma eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 Ja det står Grotech på hinken;)hehe, nu såg ja det.. precis som grejera menade på att det är tidigt! kände fortfarande av kuddavtrycket i ansiktet då jag skrev det:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 Jag tycker som Greger. Billigt salt? + Ballingtillsats. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 Det fungerar väl på samma sätt som korallen-zucht's salt, man får med två påsar en med calcium och en med magnesium. Det är för att man ska kunna anpassa saltet till sitt eget system. Det blir ju vanligare och vanligare med täta vattenbyten och då vill man inte att värdena ska flukturera så mycket. Man blandar upp saltet till den salthalt man vill ha och sen justerar man calcium och magnesium, lämpligen så väger man upp så mycket man vill ha./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.