falket Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Har köpt ett beggat hörn akvarium och i "locket" sitter 2*18w armatur ..är det lämpligt för levande sten och några fiskar? eller ska man börja med fish only kanske? och sen peta i LS när det dagas? e rätt grön på det här. :-) hilfe! Citera
Ricke Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Funkar för fish only, men dock inga koraller skulle trivas lägg till 2-3st 30W rör till så kan det gå bättre.LS ska vara i vid uppstarten. Citera
falket Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 oki kan man ha putsar räkor och liknande i ett fish only?tror inte ja e redo för levande sten än.:-) Citera
Drullputt Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Funkar säkert, men dom har ju inga djur att äta från stenen så d blir till att mata manuellt. Citera
stigigemla Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Jag tycker det är mycket smartare att börja med levande sten.Efter en månad mera ljus och sedan besök hos en annan saltis så får du några fraggar så är du igång. Citera
pimo Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Går det överhuvudtaget att köra utan ls långsiktigt? Citera
Drullputt Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Man ska nog inte ge sig in på att försöka utan ls. om man inte kan kemi och biologi utan och innan, och dessutom är nybörjare på salt. Citera
falket Postat 17 oktober 2006 Författare Postat 17 oktober 2006 oki levande sten kör jag nog med då trots allt.:-) sten och cirkulation + skummare först fisk sen.en annan fråga korallsand som botten mtrl...e det bra eller dåligt? eller bara för utseendet? Citera
pimo Postat 17 oktober 2006 Postat 17 oktober 2006 Ett tunt lager korallsand skapar mer problem är nytta, men det ser ju så kalt ut att köra utan bottensubstrat.En djup sandbädd "dsb" är däremot bra då den hjälper till med nedbrytningen.Så har jag fattat det iallafall Citera
Manks Postat 18 oktober 2006 Postat 18 oktober 2006 det där med korallsanden har vä disskuterats fram och tillbaka i tusen trådar. Sök lite så ska du se... Personligen så vill jag nog ha någon centimeter. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.