saltmarcus Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 hejsan! jag undrar om det är någon som har erfarenhet om eldräkor eller dansarräkor. vad äter dom? hur stort behöver dom MINST? e.t.c e.t.c Citera
Karoline Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Våra dansarräkor åt allt, glasroser, skivanemoner, koraller samt matrester.Rekomenderar dom inte.Eldräkor rekomenderar jag, putsar fiskar och plockar lite mat här och där. Ha gärna flera i grupp då de är framme mer, iaf hos oss./Anders Citera
Capote Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Håller med om dansräkorna(kamelräkor) men de eldräkor jag haft har inte varit framme speciellt mycket(mest när man matar) och inte putsat så man kan nog inte alltid räkna med det beteende som Karro_barro's räkor har. Men snygga som attan när de kommer fram! Citera
GustavF Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Skaffa inte clownfiskar så visar sig eldräkorna mer Min clownhona jagar min Debelius så snart den visar sig och biter ner antennerna till korta stumpar. Citera
Capote Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Min röda hökfisk(korallväktare) gick längre än så tyvärr.... Otroligt att han kunde svälja dem. Såg ut som han hade fått morrhår. Fisken bor inte hos mig mer.. Citera
stigigemla Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Jag har en kamelräka i fraggkaret utan problem. Det finns två arter och den ena är mindre revosäker. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Jag hade ett gäng kamelräkor en gång (14st) de var mycket intresanta men relativt kort livslängd. De rörde inte korallerna om man matade dem tillräkligt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.