Jocke Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 har hittat en perfekt balja att använda som sump till mitt nästa projeket och undrar om man kan använda PE plast tillsammans med saltvatten.Den ända märkningen är PE på baljan.Har hört att man ska kolla efter en kniv och gaffel symbol men jag tror inte man märker ut såna här grejer med den symbolen.För det sitter väl ingen sån på regn tunnor,som jag har sett att folk använder föratt blanda salt i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 PE plast = Polyeten är en plast. Det är en vit, vaxartad polymer som består av endast kol och vätehttp://apps.kemi.se/flodessok/floden/kemamne/polyeten.htmJa det skall funka vad jag läst å fattar. Säkert nån mer som kan stärka detta.I USA så kör de ofta med sumpar eller refugium i plast baljorSmart lösning för att skapa en sump utan en massa extra tillverkning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 Jag har en plastback som sump för mina sötkar. Men pumparna låter så mycket genom de mjuka väggarna. Saltsumparna i 6 mm glas är mycket tystare. Jag har några Eheim 1060 i båda. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 Ja det kan du - problemet med både den och PP är att de inte går att limma. Annars är de utmärkta.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.