Gå till innehåll

Vad e detta för krabba?


Dave

Rekommenderade inlägg

nej det tycker jag inte krabbor i mina ögon brukar vara ohyra om de möjligvis inte är en banditkrabba som lever i symbios med stenkoraller

Var uppe en natt å kollade lite på karet såg en stor krabba ut till köket snabbt som attans hämtade en gaffel in till karet igen lyste på krabban å tjoff så blev de krabbfärs utav den. Nöjd som attans stapplade jag tillbaka till sängen

så nej inga krabbor i mitt kar förutom banditkrabbor eller stenkoralls levande krabbor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du e grym wrang...:(

jag har en mithrax krabba som ska käka mina gröna bubblor men första gången han kom ner i karet råkade han landa på en korall och började käka..utvisningsbåset i en dag och sen ner igen och nu har han inte vågat visa sig i närheten korallerna..haha..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dave, Jag har en rätt stor sådan krabba i mitt kar och har inte sett att han varit stygg på något sätt... men jag kanske bara har haft tur ?

Gesi, Intressant att du nämde jusst mithrax.. min har också med jämna mellanrum fåt för sig att busa ! en dag fick den för sig att tugga i sig EN HEL LIMA SP.!!

Liman var Dubbelt så stor då ingen dålig aptit hade den heller..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker han kan stoppa ner den i karet igen, De äter ju massa matrester o annat skit så gör jue en del nytta.. och om han ger sig på någon eller något så lär man väl märka av det..

om den sulle bestämma sig för att ge sig på en korall så brukar man hinna åtgärda problemet innan det tagit alldels för stor skada.. och tror inte han kommer ge sig på någon fisk så tror inte skadorna blir så stora iallfall av att ha den i karet.

jag hade stoppat tillbaka den iallafall

M.v.h

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...