joney Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 vad är skillnaden mellan vita och grå pvc rör har sett att dom flesta använder grå pga vad?mvh Citera
Niclas Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Dom vita som du sett är antingen från USA och då är de samma som "våra" gråa, men om de är vita som du sett här i Sverige så är det avloppsrör som funkar bra för dränering mm men INTE för pumpinstallationer. Tryckklasser på gråa PVC el ABS rör är PN6, PN10, PN12 osv. PN 10 är vanligast och fungerar bra. Citera
joney Postat 30 oktober 2006 Författare Postat 30 oktober 2006 jag såg dom vita på bauhaus... går ej att använda alltså? Citera
joney Postat 30 oktober 2006 Författare Postat 30 oktober 2006 och vart köper ni era grå pvc rör Citera
plantswap Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Nja de grå är PVC medan de vita är i PP om det skall vara riktigt alltså.Läs mer här http://www.gpa.se Citera
JMAONE Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 och vart köper ni era grå pvc rörFrån Tyska webshopar... Citera
Draedon Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 och vart köper ni era grå pvc rörFrån Tyska webshopar...eller från svenska webbshoppar, finns ett par som har skapliga priser Citera
stigigemla Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Nja... Det finns grå tryckklassade PVCrör som man limmar men praktiskt taget alla VVS handlare har (vita för inomhus och gråa för stammar) polypropylen avloppsrör. Avloppsrören finns i olika kvaliteer också. Bauhaus har väldigt billiga i extra tunt material man kan använda till nitrat eller fosfatfilter.PVC kopplingar köper jag på Waterboys.se Citera
Christer T Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Från Tyska webshopar...eller från svenska webbshoppar, finns ett par som har skapliga priserEller från riktiga affärer. Du som bor i Stockholmstrakten kan hitta både på Akvarielagret, Akvarieleasing och säkert fler ändå. Citera
Niclas Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Nja... Det finns grå tryckklassade PVCrör som man limmar men praktiskt taget alla VVS handlare har (vita för inomhus och gråa för stammar) polypropylen avloppsrör. Avloppsrören finns i olika kvaliteer också. Bauhaus har väldigt billiga i extra tunt material man kan använda till nitrat eller fosfatfilter.PVC kopplingar köper jag på Waterboys.seMåste lägga mig i lite... De vita rören är INTE tryckrör, de är avloppsrör för synligt montage i t.ex. badrum. De grå limmingsbara tryckklassade rören hittar man inte hos byggvaruhusen eller hos "vanliga" VVS butiker typ Comfort. Ska du ha rören till trycksidan i akvariumet så har andra länkat till bra återförsäljare. Du kan även snacka lite försiktigt med något Ahlsell PM eller t.ex. GPA plast så kan det ibland gå att köpa därifrån. Citera
acuario Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Vi kör med överkurs egentligen för de trycken som rören är avsedda för kommer vi inte i närheten av så vita fungerar lika bra men 16, 20, 25 dimensionerna finns väl inte på de vita rören. jag själv kör med blå pvc rör från Chile som är samma som Europas gråa, i Brasilien är tryckpvc brunt har jag för mig. Citera
Appen Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Hej det finns även här http://shop.aquablog.se/index.phpMvHAppen Citera
Andreas Keller Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 http://www.discusdanmark.dk har rätt hyggliga priser. Citera
JMAONE Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Eller från riktiga affärer. Du som bor i Stockholmstrakten kan hitta både på Akvarielagret, Akvarieleasing och säkert fler ändå.Ja det stämmer förstås, hos Akvarielagret har jag plockat ihop till en Durso en gång... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.