Robban Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Hej allihopa!Jag vart mig o köpte en liten Scopas i Fredags.Han går ensam i mitt kar, verkar inte allt för rädd, ser frisk o kry ut. Men vill inte äta vare sig artemia, Ocean N 1&2pellets, flingfoder, nori, eller seaweed. Kan man kanske trigga honom med att sätta i ev andra fiskar så han fattar att det är mat?Går bara o pickar på stenen, men det finns knappt en alg till han, förutom en sten med makroalger som han heller inte bryr sig om.Usch jag hatar sånt här, maten ligger o ruttnar, o fisken svälter!Har aldrig haft problem med kiruger tidigare.... Citera
jens karlskrona Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Pröva att klämma fast Nori mellan ett par stenar!Ta bort överblivet och kassera det som inte äts upp på ett par timmar. Citera
thomas5547 Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Jag brukar locka fiskar med att blanda i lite PhtoPlan i maten Citera
adddo Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Prova att doppa Nori i vitlöksextrakt eller mosad vitlök utblandad med akvarievatten. Mina kirurger har alltid fått mer bråttom till maten när det stinker vitlök om den Citera
Robban Postat 1 november 2006 Författare Postat 1 november 2006 Vitlök+nori funkar inte heller, men tack för tipset. Jaja så här är det väl ibland...skit, får väl fortsätta o försöka. Citera
Laggeman Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Testa med någon grönsak typ broccoli, det gillar många kirurger, iaf mina. Kläm fast eller häng i en sytråd vid ytan. Citera
hbmannen Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 min va likadan i början, han kekade inte på typ 2 veckor. men nu äter han allt jämnt.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.