Robban Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Hej allihopa!Jag vart mig o köpte en liten Scopas i Fredags.Han går ensam i mitt kar, verkar inte allt för rädd, ser frisk o kry ut. Men vill inte äta vare sig artemia, Ocean N 1&2pellets, flingfoder, nori, eller seaweed. Kan man kanske trigga honom med att sätta i ev andra fiskar så han fattar att det är mat?Går bara o pickar på stenen, men det finns knappt en alg till han, förutom en sten med makroalger som han heller inte bryr sig om.Usch jag hatar sånt här, maten ligger o ruttnar, o fisken svälter!Har aldrig haft problem med kiruger tidigare.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Pröva att klämma fast Nori mellan ett par stenar!Ta bort överblivet och kassera det som inte äts upp på ett par timmar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Jag brukar locka fiskar med att blanda i lite PhtoPlan i maten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Prova att doppa Nori i vitlöksextrakt eller mosad vitlök utblandad med akvarievatten. Mina kirurger har alltid fått mer bråttom till maten när det stinker vitlök om den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 1 november 2006 Författare Dela Postat 1 november 2006 Vitlök+nori funkar inte heller, men tack för tipset. Jaja så här är det väl ibland...skit, får väl fortsätta o försöka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Testa med någon grönsak typ broccoli, det gillar många kirurger, iaf mina. Kläm fast eller häng i en sytråd vid ytan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 min va likadan i början, han kekade inte på typ 2 veckor. men nu äter han allt jämnt.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.