thomas5547 Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Jag har en Iwaki.. Mycket nöjd med den.. förutom att den blir varm.. Den är inte så tyst.. Men är pålitlig.. Men ska byta nån gång i framtiden. Förmodligen Deltec. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Som jag tidigare skrev så används Iwaki (stora 3fas) i alla stora offentliga kar (upp till 500 kubikmeter/tim) med de är inte tysta! De små har jag sämre erfarenhet av. Citera
samsung12 Postat 29 januari 2007 Författare Postat 29 januari 2007 Oj, läste inte vad Ingvar skrev men jag limmade på mina PVC direkt. Skulle inte limningen hålla eller?? Hur har ni andra med Red Dragon gjort?Hur som helst, pumpen är helt tyst och det är ett jäkla tryck fastän jag har en del böjar mm. Lite vibrationer i rören. Än så länge helnöjd. Tidigare hade jag två eheim 1060 och en mindre eheimpump som jag ersatte med en 6500 red dragon. Denna producerar också mindre värme så jag har tappat några grader i vattentemp. Citera
Mattias.Widell Postat 23 augusti 2007 Postat 23 augusti 2007 Hej, vet någon vilken styrka man vågar ha på ättiksblandningen som man häller i Deltecen vid rengöring? Hur mycket ätticka i förhållande till vattnet man säder ut med? Har köpt en Deltec HLP 5025 begagnad och tänkte börja med att avkalka den innan den tas i drift, å man vågar väl inte hälla i för stark ättiksblandning?Tack på förhand /Mattias Citera
Trilobite Postat 24 augusti 2007 Postat 24 augusti 2007 Jag brukar köra på ~5% ättika om pumpen skall ligga i en hink (det blir så dyrt med 10 L 24% ättika). Det blir en del ättika + 4 delar vatten (om du köper 24%, vilket är det starkaste som finns i affären numera. Tacka vet jag förr i tiden...) Citera
ramq Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 (Offtopic, men ändå)Tips: Köp 5L 12% ättika på Willy:s och späd till ~5-6%! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.