Gå till innehåll

tystaste påhängningsskummaren!


joney

Rekommenderade inlägg

Sitter just nu å "lyssnar" på min MCE600. Eller lyssnar å lyssnar...försöker iallafall höra den i rummet där jag sitter å kollar TV med låg volym. Sitter väl 2½m ifrån.

Efter inkörning och byte av bussningarna så är den numera väldigt tyst.

Skall kanske tillägga att när jag precis köpt den så väsnades den duktigt. Hade svårt att såva ca 2m från den i min gamla 1a, men som sagt...efter lite pyssel, och kanske framför allt inkörning...så är den numera väldans tyst. Men det kanske tog 1-2 månader innan det hela var "klart" :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Jag kör med biostar flotor i mitt kar, bara man ser till att utloppet alltid sticker en liten bit nedanför vatteytan och får tyst på insuget så är ljudnivån helt ok.

Jag fick bort insugsljudet på min skummare genom att trycka på en låååång slang på insuget till luftventilen. går aldels utmärkt bara man inte har för smal slang då det kan strypa luftflödet

var noga med att hålla det blåa foamjulet rent så det inte blir en nitratbomb av det.. men plocka INTE bort det för då låter skummaren mer som en tvättmaskin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör med biostar flotor i mitt kar, bara man ser till att utloppet alltid sticker en liten bit nedanför vatteytan och får tyst på insuget så är ljudnivån helt ok.

Jag fick bort insugsljudet på min skummare genom att trycka på en låååång slang på insuget till luftventilen. går aldels utmärkt bara man inte har för smal slang då det kan strypa luftflödet

var noga med att hålla det blåa foamjulet rent så det inte blir en nitratbomb av det.. men plocka INTE bort det för då låter skummaren mer som en tvättmaskin

det löser man med att ha aktivt kol o fostatremover i strumpor inne i bioflotorn. Dock är bioflotorn för litne för hans 720 kar!

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Vilken av följande påhängsskummare hade ni valt:

Deltec MCE300

Red Sea - Prizm Deluxe

Vilken av dem är tystast? Vilken är den mest effektiva av dem? Är Prizm Deluxe och Prizm 400 samma modell, då de ligger i ungefär samma prisklass men kallas olika hos två olika försäljare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...