pimo Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 Möblerade om med min ls idag.Tog då en ful sten och slog i mindre bitar för att ha att bygga med.När jag krossat stenen till några bitar hittade jag denna saken.satte snabbt tillbaks stenen med "saken" på¨i akvariet, och den lever och har flyttat på sig.Han är ca 6 cm lång och har som små korta hår på sig.Någon som vet?, vill gärna veta snabbt nu när jag vet vart han sitter, ifall det skulle vara något mindre bra. Citera
Wiking Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 En Chiton, kolla denna länken.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=12975&highlight=chiton Citera
pimo Postat 15 november 2006 Författare Postat 15 november 2006 Oj det va spännande, och roligt att dom skulle vara bra på att käka alger.Mend det där med att dom kan skrapa glaset på rutorna låter ju inte så kul, så ser jag han på glaset åker han nog ut, eller vad tror ni? Citera
JMAONE Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 Chiton är det ett eget släkte eller går de under nakensniglar? Citera
Wiking Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 Hittade följande; ChitonsKingdom Animalia Phylum Mollusca Class Polyplacophora (Chitons) Family IschnochitonidaeIschnochiton australis For other Molluscs<MENU>Chiton Abalone Elephant Snail Limpet Sea Snails Sea Slugs (Sea hare & Nudibranch) Mussels Scallops Oysters Octopus </MENU> Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.