Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

ska bygga liten sump och vill helst inte inte ha vattenslang under burken.

var hittar man PVC enklast?

Postat

En välfylld VVS firma borde ha det du söker.

Kolla efter någon som verkar göra det mesta i rörväg dom brukar ha PVC-rör och kranar osv.

Daniel

Postat
  • Författare
du frågade var man hittade det enklast, du sa inget om billigast ;)

ok fel av mig.

men det ska inte kosta mer än vad karet gör

Postat
ok fel av mig.

men det ska inte kosta mer än vad karet gör

då är det kanske tyska webbshoppar som gäller om man ska ha det billigaste i pvc väg.. själv har jag inte gjort det men dom har det säger att det är billigare, smakar det så kostar det tyvärr i regel oxå :smiley13:

Postat
OMG vilka priser

har silvan eller K-rauta?

Inte för att vara tråkig eller så men har du en budget på vad saker och ting kommer att ha kostat när du är klar. Det mesta i denna hobbyn kostar skjortan. Om man inte hittar det begagnat eller så.

Daniel.

Ps. Det är värt pengarna när det är klart.

Postat
  • Författare
Inte för att vara tråkig eller så men har du en budget på vad saker och ting kommer att ha kostat när du är klar. Det mesta i denna hobbyn kostar skjortan. Om man inte hittar det begagnat eller så.

Daniel.

Ps. Det är värt pengarna när det är klart.

500-900 kr för en ventil låter väldigt mcket, annars vet jag vad det är för priser i den här hobbyn.

Postat

Nä silvan eller k-rauta har inte det du behöver, skall det vara billigt så är det som tidigare nämts dom tyska web-shopparna som gäller. har handlat både i sverige och tyskland och det är en stor skillnad i pris.

Postat
500-900 kr för en ventil låter väldigt mcket, annars vet jag vad det är för priser i den här hobbyn.

Ok, Svårt att veta hur mycket andra har kollat upp innan dom börjar med salt.

Jag köpte på nedanstående sida och var någorlunda nöjd. Framförallt med priserna.

http://www.aquaristic.net/shop/

Daniel

Postat

discusdanmark.dk hade helt ok priser på kranar i pvc. Troligen de bästa i världen. De andra grejjerna var inte så svåra att hitta billigare dock..

Postat
discusdanmark.dk hade helt ok priser på kranar i pvc. Troligen de bästa i världen. De andra grejjerna var inte så svåra att hitta billigare dock..

Var fanns det billigare?

• 1 år senare...
Postat

den bästa butiken för bra att ha saker måste väl ändå vara en soptipp det har vi i alla städer och där finns allt man behöver ta ett par turer dit så har man allt man behöver det brukar kosta lite fika bröd

Postat

Skickade ett mail till aqua-line.se vad jag skulle köpa. Fick ett svarskvitto att de mottagit mitt mail men har ej hört av dom sedan dess.-nej

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.