Gå till innehåll

Nya bilder!!!


cutekid

Rekommenderade inlägg

Cutekid: Har för mig att jag sett din hemsida med massor med olika bilder. Är det en 350D som du kör med? Slavblixt under och ovanför eller hur var det med blixtarna? :) Hmm..

Gryyymt kort iaf!! Helt klart imponerad. Man ser detaljerna.

Objektiv? =)

Tjenare! Stämmer fint med en 350D. Slavblixten/arna är placerade ovanpå eller hängandes över karet. Objektiv: standard 18-55mm

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cute: Vad kör du med för slavblixtar? Utlöses dem av ordinarie blixten? :) Hmm..

Standard 18-55mm, har för mig den inte ska vara så skarp och bra? Äger själv en Nikon, men fotar inte med standardobjektivet (som jag inte har), som jag har hört iaf ska vara bättre än Canons? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cute: Vad kör du med för slavblixtar? Utlöses dem av ordinarie blixten? :) Hmm..

Standard 18-55mm, har för mig den inte ska vara så skarp och bra? Äger själv en Nikon, men fotar inte med standardobjektivet (som jag inte har), som jag har hört iaf ska vara bättre än Canons? :)

Den är skarp och bra men dock inte så snabb autofocus. Kör med nissin digislaves. Billiga och bra. Den ena blixten kör jag med sladd och blixtsko från kameran och den andra löses ut av den första blixten med en inbyggd sensor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du någon längre beteckning på nissin-slaven? Hade lite svårt att hitta åt den på fotosidan.se :)

Hur brukar du placera slavblixterna. Ena snett framifrån och den andra rakt ovanför objektet?

Själv så brukar jag försöka köra med mitt fasta 1.8 50mm. Men då måste jag gå ned på 1.8 eller upp till 2.8 för att få tillräckligt kort slutartid vid låga iso-tal.. och då måste man verkligen hitta av fisken rätt, annars har man en skarp fena och resten oskarpt. :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du någon längre beteckning på nissin-slaven? Hade lite svårt att hitta åt den på fotosidan.se :)

Hur brukar du placera slavblixterna. Ena snett framifrån och den andra rakt ovanför objektet?

Själv så brukar jag försöka köra med mitt fasta 1.8 50mm. Men då måste jag gå ned på 1.8 eller upp till 2.8 för att få tillräckligt kort slutartid vid låga iso-tal.. och då måste man verkligen hitta av fisken rätt, annars har man en skarp fena och resten oskarpt. :D

Kika på den här sidan .. de är billiga och bra: http://www.photax.se/kmrt/slavblixt/slavblixt.htm

Kör med den utan preflash

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...