Gå till innehåll

glaset exploderade..kört?


remne

Rekommenderade inlägg

Förrut idag så öste jag i 30liter kranvatten i burken, bara för att testa och se lite hur

det såg ut, och så körde jag igång en av MH amraturerna, men jag la denna på en en glasskiva som sedan exploderade (av värmen antar jag..)så att armaturen kraschlandade rakt ner i burken och fläkte bort en liten glasbit i botten på akvariet.

Vad tror ni, är burken körd?

Så grymt tråkigt att inte ens lyckats få i en enda firre i den innan man tar sönder allt :(

Tyvärr ser man inte "hålet" på bilden.. kameramobilen är inte den bästa direkt :]

Ska försöka fåtag på en bättre kamera så jag kan fota hålet, så kanske det är lättare att avgöra. Men rent spontant, vad tror ni?

2006-11-22.jpg

glas2.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för tjocklek på glaset och hur stor är flisan som är bortsprängd ur botten? Ingen spricka?

Personligen hade jag bytt ut glasbotten om det såg allvarligt ut.

Alternativet är att silicona på en extra glasbit ovanpå stället där din flisa åkte ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för tjocklek på glaset och hur stor är flisan som är bortsprängd ur botten? Ingen spricka?

Personligen hade jag bytt ut glasbotten om det såg allvarligt ut.

Alternativet är att silicona på en extra glasbit ovanpå stället där din flisa åkte ut.

Det är 10mm glastjocklek, och ingen spricka vad jag kan se. mer som ett "stenskotts" liknande hål, men det är ju inte mycket som flög iväg. Frågan är vart gränsen går för att man ska byta ut skivan

Ja eller silikona på en kanske man ska göra, men vill helst slippa det :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur attans gick det med MH lampan då?

Jag vet inte riktigt, den lös när den ramlade ner och låg o flöt där så fint.. Dock skrammlar det lite om armaturen när jag skakar på den,.. Tänkte låta den torka och så skruvar jag upp den imorgon och tar en kik, samt testkör den

..Men tror nog den klarade sig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla med ditt försäkringsbolag, kanske har du tur och får ett helt nytt akvarium. Nämn ingenting om att bara byta botten. Och kanske är det rantutav så att din MH också fick sig en törn och inte funkar. host host.

Har du tur så får du ett nytt kar och en ny mh.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ajaj. attans också. en Mh blir varm, jättevarm och ett litet täckglas pallar inte värmen utan spricker. Jag tycker det är strongt att gå ut med detta så att andra inte gör samma mistag som du gjorde. Detta skulle passa i en gammal tråd där man talade om sitt största misstag man hade gjort, denna platsar definitiv där. jag tror att en ny glasskiva limmad på bottenglaset fungerar men vågar du inte chansa så köp ett nytt kar istället. Mina tankar är trots allt hos dig och jag förstår att du mår mindre bra just nu. Kavla upp ärmarna och ta nya tag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försäkringsbolaget Länsförsäkringar utbetalar för akvariet OM det har utsatts för yttre påverkan: bok som ramlat ner på det etc. Sen ersätter de levande med. Så du kanske ska kolla med ditt försäkringsbolag o glöm inte att bifoga prislistan på dina 12 emperatorer som du hade i karet som du nu tvingats o spola ner . . . ;)

Sen hade jag glasat om botten, som andra skrivit: så du kan sova tryggt

Hoppas det löser sig! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...