dule Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 Skall till Esså plast på måndag och köpa en flaska på 1liter AcriFix 116. Är det någon i Stockholm/Uppsala som vill köpa in sig på hälften eller så? Kostar 450+moms=562.50 för hela flaskan. Kände att 1L var lite VÄL mycket, trots OK pris.Om möjligt hör av Er under helgen, så kan jag köpa med mig några appliceringssprutor (förmodligen i glas) till er oxå. Plastsprutorna (typ testkit) lär nog smälta SNABBT antar jag... Citera
stigigemla Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 Jag tror plastsprutorna är gjorda i polyeten och i så fall klarar de sig tills limmet torkar fast. Citera
dule Postat 24 november 2006 Författare Postat 24 november 2006 stig, det låter ju lovande! Kanske man kan spara några kronor på det då... Man har ju några testkit sprutor liggandes... Om man "sköljer" med aceton, kanske det klarar sig helt... Citera
wrang Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 ja jag har fyllt vanliga sprutor med AcriFix 116 å de höll för limmet men som stig skrev så fastnade de först då limmet i sprutan torkat.Sprutor med kanylnålar är nästan att föredra då man får en snyggare limmning men kan vara svårade att få tag på.Se om du får limmet i en plåtflaska alt mörkglasflaska med plåtkork.Tog mitt i en syltbyrk med plastlock. funkade bra trodde jag skulle använda det efter ett tag å allt var torkat. ;(Visst var det ett bra pris har sett att de annars brukar ligga på ca 15Euro+frakt per 100gram/tuben Citera
dule Postat 24 november 2006 Författare Postat 24 november 2006 Tack för tipset Wrang! Skall se om jag kan få tag i någon burk med plåtlock till dem som vill ha lite. En glas flaska, typ Pago juice bårde väl fungera den med eller?Frugan jobbar som tandläkare så om jag ber henne snällt kanske kan hon fixa något m.a.p. kanyl Citera
pimo Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 Vilka affärer ska man leta bland för att hitta acrifix 116?, för jag antar att det är lim till plexiglas? Citera
dule Postat 24 november 2006 Författare Postat 24 november 2006 pimo, väldigt svårt att hitta. Det är ju nästan färskvara så det är ingen som lagerhåller det. Annars är glasmästerier ett bra tips + reklam företag som sysslar med skyltar o dyl. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.