Gå till innehåll

Spräckt lampglas - var köpa nytt?


Vargklo

Rekommenderade inlägg

Jösses, när jag kom till karet ser jag att skyddglaset på min Giesemann 250W armatur är spräckt och med ett hål i mitten. Tydligen har jag nu glasbitar i akvariet. Jag stängde genast av armaturen för att inte få saltstänk på själva glödlampan.

Kan jag sersätta skyddsglaset med vanligt glas, eller måste det vara värmebeständigt? Det är en rektangulär glasbit, 30 x 12 cm.

Var köper jag annars enklast ett nytt skyddsglas någonstans? Tips mottages tacksamt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du jag försökte hitta glas för ett tag sedan men nja det är inte så lätt. Fick många tipps om glas etc men någon dirket rätsida. Skulle kontakta AkvarieTeknik i Fillipstad som är återförsäljare för giesmann i sverige. Är så mycket lättare att få ett glas som är anpassat och vet att det funkar än att leta runt efter nått glas som man tror skyddar våra små liv

alt skicka ett mail till giesmann såg att de har glas som reservdel på deras sida

http://www.giesemann.de/21,1,,.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena Calle,

Jag råkade spräcka glaset till min Aqua Medic Sunligth NG,

Och hörde med JR om de kunde ta hem ett sådant glas , de kan nog ta hem glas till din giesemann också prova slå dem en pinlgla och hör.

Det är inte så jätte dyrt så tror du skulle tjäna på det

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses,

Jag har mailat flera olika affärer/leverantörer i helgen. Hittills har jag bara fått svar från Akvarielagret, som säger kort och gott att "Det finns ingen i Sverige som har reservglas".

Kan det verkligen vara så? Måste jag köpa en ny armatur? Vad händer som jag ersätter glaset med fönsterglas?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses,

Jag har mailat flera olika affärer/leverantörer i helgen. Hittills har jag bara fått svar från Akvarielagret, som säger kort och gott att "Det finns ingen i Sverige som har reservglas".

Kan det verkligen vara så? Måste jag köpa en ny armatur? Vad händer som jag ersätter glaset med fönsterglas?

Men Simontorp måste väl kunna beställa hem sådant glas även om det nu skulle kunna tänkas ta lite längre tid.

Trasigt glas kan väl inte vara så ovanligt problem,Glas är ju känsligt klart man kan förvänta sig att det kan gå sönder !

Hörde du med JR, För de tog in glas åt mig genom Simontorp.

Vore lite extremt om du skulle behöva köpa ny armatur bara pga glaset.

Vad är det för mått på glaset, kanske finns fler armaturer som har liknande mått t.ex Aqua Medic

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...