Connaissancen Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Har köpt en Sabellastarte indica. Klarar den sig med ljus? Min tar nämligen varken phyto eller Zoo plankton, vad jag kan se. (Meerwasser säger "normal" och MarinDepot "Difficult"...) Citera
petrol Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Den bryr sig inte om ljuset (har inga zoos). Den filtrerar endast. Jag har haft en lääänge och matat med plankton. Om du tittar noga så ser du att den för in maten mot öppningen med en glidande rörelse, den drar altså inte i hop sig som en anemon när den äter. Citera
Connaissancen Postat 11 december 2006 Författare Postat 11 december 2006 Jo, jag kan se enstaka plankton åka mot munnen, men det mesta ser bara ut att åka av tycker jag..Det är inte sällan man ser olika Akvariesidor ge olika/fel bud, t.ex. Svårighet/skötsel/storlek mm. Meerwasser säger inget om ljusbehov för Sabella, men på MarinDepot står det:Lighting: Has lighting needs. Citera
stigigemla Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Ja, de kan sortera bort det oätbara. Citera
Connaissancen Postat 14 december 2006 Författare Postat 14 december 2006 Jag har haft en lääänge och matat med plankton. Om du tittar noga så ser du att den för in maten mot öppningen med en glidande rörelseMatar du din med Zoo- eller Phyto-plankton? Jag har testat båda sorterna på min, och tycker bara att det "åker av", när jag försiktigt blåser det på honom.. Citera
petrol Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Phyto är det enda jag har hemma. Det är endast i blans som jag ser att det "åker" in till munnen. Misstänker att det finns annat "godis från fiskarna" i vattnet som den tar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.