Danwid Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Jobbar själv som säljare och det som har hänt i det här fallet är inte ok. Uppstår det problem som kommer att ta lång tid så hör man av sig och förklarar situationen för kunden. Att behöva vänta mer än ett halvår är oförsvarbart.Med det sagt så ska jag väll också säga att det gäller för alla affärer och handlare generelt och inte bara denna butik.Dom som har "skrivit ner" just den här butiken har ju helt klart haft dåliga erfarenheter och personligen så tycker jag att det är rätt att dela med sig av både bra och dåliga saker. Att bara ha möjligheten att skriva possitiva saker kan en skev bild på hur en butik igentligen är.Och detta ger också butikerna feedback på vad en del kunder tycker om butiken så att dom, om intresse finns, har möjligheten att förbättra sig själva.Speciellt om det som i just det här faller inte räcker med X antal uppringningar och mail från besvikna kunder.Det här med en svart lista eller vit lista låter bra på pappret men skulle aldrig fungera i verkligheten eftersom alla får olika bemötande av olika omständigheter.Oftast är bemötandena bra men det finns alltid dagar då försäljarna har för mycket att göra, är för trötta eller har haft en riktig skit dag helt enkelt. Citera
chrilleus Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Sluta gärna upp med att använda uttrycket "otur", när det handlar om konsekvenser av en annan persons medvetna handlingar... Eller är internethandel jämställt med lotteri, har man tur så blir man bra behandlad, medans vissa blir behandlade som luft? Citera
Wiking Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Danwid, mitt uppskattande för ett bra inlägg. Citera
hans Postat 17 december 2006 Författare Postat 17 december 2006 Jag ser att vissa tycker det är bra att hänga ut butiker .Jag håller med att det är sista utvägen men vad ska jag göra?. Jag jobbar själva som försäljningschef på en stor Bilfirma.Men jag menar efter alla chanser dom fåt.Jag har ändå köpt något med garant som kosta några tusen. Jag har även pratat med dom i e-post och personlig att jag kommer att gå vidare med ärendet om jag ej får några svar när dom har löst mitt problem.Detta handlar ej om pengar eller annat det har bara blivit en princip sak för mig.Lovar man något ska man hålla det dom har lovat var gång om en vecka får jag svar men vecka efter ny vecka =1år det är en lång vecka Det ända jag vill ha är ett svar. Ja du får fixat pumpen om ca 1mån eller 3år så jag vett vad jag ska göra. På grund av detta har jag ett akvarum som ej har den cirkulation som jag vill ha.Jag tycker att deras butik är bra med sortiment och utrustning men mitt förtroende för deras personal o ägare är lågt men det säger ej att men kan ändra åsikt.Det jag kommer att göra är att köpa en ny pump i sverige och så vår vi se om dom svarar mig eller ej.Med detta menar jag ej att man ej ska slutta handla där FÖR JAG VILL HA FLER SALTVATTEN BUTIKER. Men man ska vara uppmärksam att kund vården KAN vara låg. Citera
greger Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Be danskarna skicka tillbaka pumpen som den är och skicka den direkt till tillverkaren med en förklaring om vad som hänt (styrkt av inlämningskvitto t.ex) - ¨så lär du ganska snabbt få ett seriöst svar på om den omfattas av garanti eller inte Citera
crille Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 ja,eller ta kontakt med tillverkaren och säg som det är,tror inte dom accepterar sånt här.dom kanske sätter lite fart på butiken,tyskarna är bra på snabba svar! Citera
acuario Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Kontakta sverker på plus, han brukar få företagare att krypa till korset Citera
ErgoMan Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Men va bra, då behöver ingen från Sverige handla där iaf Citera
Ingvar Hellmalm Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Jag har också haft otur men med en tysk butik och på ett annat sätt. Jag beställde varor och fick dom OK men när jag senare kollade mitt konto så såg jag att affären hade gjort ett extra uttag på 3600kr. Vid kontakt så visade det sig att de hade tagit fel på kontonr och debiterat mig för en räkning till en tysk som hette Hellman. Jag heter Hellmalm. Detta var otroligt svårt att få rättat men affären skickade mig en hel del tillbehör men är fortfarande skyldig mig pengar (blåskontot). Kolla era bankutdrag! och om fel gjorts anmäl medetsamma till banken för reklamation och starta inte diskusion med affären som jag gjord då det lätt går 6 mån och därefter preskriberas ärendet. Citera
Christer T Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Ja ok, Ni har haft otur, men det är fortfarande ingen anledning att skriva ner en butik för det. Det kan finnas en mängd anledningar varför saker och ting har blivit som det är. Men OM det nu var så att butiken i fråga varit så värdelös så¨hade den nog kursat flera ggr om. Det finns säkert många som känner sig blåsta/lurade av handlare även här i Sverige, så kommer det alltid att vara, men det betyder inte att de alltid är dåliga eller att vi ska skriva skit om dom så fort något går fel. Lös problemen med den det gäller!Är det inte lätt löjligt att snacka om otur när det är frågan om hur man blir bemött av en butik? Dessutom måste man utgå ifrån att var och en på forumet är kapabla att hantera den information man får här och inte tro att den ska behöva styras åt något speciellt håll. Forumet är väl till för medlemmarnas gagn? Om man inte kan skriva om sina erfarenheter av en butik så är ju det som om SVG skulle ha en officiell hållning till hur man driver ett akvarium också. Som att man t.ex. inte skulle få skriva om vodkametoden för att SVG anser den riskabel eller ngt liknade. Citera
AlienOne Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 sedan har jag fått ett svar att dom ville ha det på engelska Min refarenhet är doc väldigt bra.men att dom vill ha det på engelska är ju bara trams då den ena brodern som har butiken bor i sverige och garranterat läser svenska tråkigt när sånt här händer/Ha det Citera
Vargklo Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Denna tråd startades av Hans pga ett problem han upplevt med en viss butik. Nu har flera andra hjälpsamma medlemmar bidragit med tips för att Hans ska kunna lösa sitt problem. Om fler medlemmar vill hjälpa hans med Hans problem, så kan vi gärna låta tråden fortsätta kring detta. Principiella diskussioner kring vad vi ska skriva om eller inte tar vi helst upp i en ny tråd om det finns bränsle för en sådan debatt.Om inte någon med har något mer att bidra med för att Hans ska kunna lösa sitt problem, så föreslår jag att vi avrundar denna tråd här. Citera
Janne Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Jag skulle ta kontakt direkt med Klaus Jansen som äger RE, han brukar vara hjälpsam och skicka reservdelar om det är något problem. Jag har läst flera fall på ZEOvit forumet där han hjälp till, det finns ju ingen anledning och inte gör det om man ska anses som ett företag som leverera kvalite och är mån om sitt rykte. /Janne Citera
Tedb Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 läste hela tråden och förstod att det inte fanns någon anledning att berätta om sina erfarenheter så jag ändrade mitt svar. Citera
Per/Haninge Postat 27 december 2006 Postat 27 december 2006 Har inte danskarna någon motsvarighet till vårat konsumentverket ?Isåfall skulle jag kontrollera med dom vilka rättigheter man har som köpare och vilka regler som gäller.Oavsett vilket land produkten skickas till så omfattas handlaren av reglerna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.