Gå till innehåll

Vad ska jag göra med dansk butik??


hans

Rekommenderade inlägg

jag har ett problem med en Dansk butik (läs nedan)

jag tycker ej om att smuts kasta buter men funderar starkt på att varna andra om denna butiken. Det som kommer nedan skrev jag i ett e-post Thursday, November 02, 2006 7:57 AM sedan har jag fått ett svar att dom ville ha det på engelska det löste jag dagen efter sedan des har jag ej hört något. försökt att få tag i dom ca 3g till.

jag är tacksam för förslag..

Hej

Nu är det 3g som jag frågar om min pump är färdig?

Jag lämna in den till er den 2006-02-24 under garanti tid men det var bytte av

Rotor som ej gick på garant.

Nu har jag väntat snart 1ÅR på att den ska bli klar.

Jag vill ha en ny pump om ni ej kan lösa detta för det ska väll ej ta 1år för att bytta en rotor.

Kan man ej få pumpen att fungera på grund av reservdelar under garanti tid då ska man få en ny om man ska behöva vänta så länge.

Sedan att ni ej hör av er som ni lovat jag har varit 2g hos er som kostar mig pengar.

Var gång har ni lovat att åter komma om en vecka men jag har ej hört något.

Jag har varit JÄTTE NÖJD med er innan med era saker skickat många av mina vänner till er

Handlat akvarium lampor mm hos er

Men detta kan jag snart ej acceptera 1år för att laga en pump mmmmmmmmm

Får jag ej något svar av er inom snar framtid kommer jag lägga ut detta på

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/ så fler får reda på vad jag har gåt igenom.

Jag tycker ej att jag ska behöva göra det.

Problemet är jag vet ej vad som händer, ni lovar att komma tillbaka men det gör ni ej. Jag får ej någon dag när den blir klar.

Det ska väll ej ta så lång tid. jag behöver min pump eller lik värdig

Fick låna en av er som jag är glad för men jag behöver en som klarar mer.

Tacksam för ett svar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som det klassiska "undanflykts problemet", den enda medicinen brukar vara BLI AS FÖRBANNAD MITT INNE I BUTIKEN!! Jag är en ganska lugn, rolig och trevlig person och jag vet att många i min omgivning uppfattar mig på det sättet.

Men om man blir behandlad skit är tydligen inte trevlighet, skoj och lugn den rätta taktiken när man frågar och endast får dåliga undanflykter tillbaks. En affär som ger skit ska skit få Moohaaaa ha ha ....

Förlåt men jag har tröttnat på att vända andra kinden till för ganska länge sedan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad hette butiken då? Det är väl ingen idé att hota att lägga upp denna info på ett forum utan att avslöja vilken butik det är? Många kanske anar/vet ändå men jag har ingen aning.

Vilken fräckhet att kräva brevet på engelska. Kan ju inte vara så svårt att tyda vad du vill ens för en dansk...

Hoppas det löser sig snart och det är tråkigt när sådant händer. Jag skulle kräva någon form av kompensation. Någon som vet hur det funkar om man går till konsumentombudet el dyl när det är frågan om en butik utomlands?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du hade köpt pumpen i en svensk butik så hade det hela omfattats av konsumentköplagen, nu vet jag inte hur det ställer sig med en dansk butik som sålt till sverige..

enligt konsumentköplagen är det "skälig tid" som gäller, vilket av globala jättar som t.ex Sony tolkas till 2-3veckor.

Royal exclusive som tillverkar pumpen är ganska generösa med sina garantier, 2år.

åtminstone så länge du själv inte "mekat" med produkten eller den inte pajat för att den körts torr eller fått in grus etc.

Axlarna på red dragon är ju i princip outslitliga, så hela upplägget från DK "luktar fisk"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har handlat därifrån flera ggr utan några som helst problem, de är dessutom en av de allra mest välsorterade butikerna i Skandinavien. Har någon av er som "eldar på" överhuvudtaget handlat ifrån dom eller varit där?? Jag har ingen anledning att försvara dom men det är klart olämpligt att såga en butik bara för att det är 1 person som har haft otur där. Jag är stark motståndare till dessa "lynchningar" och tycker att man ska lösa sina problem med dem det gäller och inte hänga ut dom på nätet.

Jag har själv haft svårt att få svar från dom per mail, men det finns faktiskt en alldeles fantastisk uppfinning som kallas telefon, med vilken man faktiskt, trot eller ej, kan prata med med vederbörande butik...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag beställde lite grejor därifrån. notan slutade på ca 1800 SEK.

betalade till deras svenska swedbank-konto. fick inga varor och hörde inget i från dem på ca 1 månad. mailade då och ringde. efter ca 4-5 månaders väntat med samtal och mail dit fick jag mina pengar, men inga varor som jag beställt för de hade utgått.

mycket svårt att kläcka ur sig sådant till en väntande kund.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är helt rätt att tala om vad det är för butik det handlar om, om inte annat så kanske dom lär sig att konsumenten har rätt att tycka och agera.

Jag tycker för övrigt att Hans verkar ha haft en ängels tålamod nästan ett HELT år utan att få några vettiga svar, hade det vart jag..........

MvH

Appen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ok, Ni har haft otur, men det är fortfarande ingen anledning att skriva ner en butik för det. Det kan finnas en mängd anledningar varför saker och ting har blivit som det är. Men OM det nu var så att butiken i fråga varit så värdelös så¨hade den nog kursat flera ggr om. Det finns säkert många som känner sig blåsta/lurade av handlare även här i Sverige, så kommer det alltid att vara, men det betyder inte att de alltid är dåliga eller att vi ska skriva skit om dom så fort något går fel.

Lös problemen med den det gäller!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har handlat därifrån flera ggr utan några som helst problem, de är dessutom en av de allra mest välsorterade butikerna i Skandinavien. Har någon av er som "eldar på" överhuvudtaget handlat ifrån dom eller varit där?? Jag har ingen anledning att försvara dom men det är klart olämpligt att såga en butik bara för att det är 1 person som har haft otur där. Jag är stark motståndare till dessa "lynchningar" och tycker att man ska lösa sina problem med dem det gäller och inte hänga ut dom på nätet.

Jag har själv haft svårt att få svar från dom per mail, men det finns faktiskt en alldeles fantastisk uppfinning som kallas telefon, med vilken man faktiskt, trot eller ej, kan prata med med vederbörande butik...

det handlar inte om att hänga ut eller lyncha någon affär, utan troligen att varna andra så att de inte hamnar i någon knipa med affären.

tycker SG borde ha en "svarta listan" med butiker som agerar på ett dåligt sätt.

eller kanske ett vänligare alternativ som en vit lista med vänliga, kunniga och seriösa handlare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår hur du menar, men det blir ändå en slags uthängning när man skriver om sina misslyckade affärer. Jag tycker inte att man ska döma ut en butik som i de allra flesta fall fungerar alldeles utmärkt.

En "Svarta listan" kommer vi nog aldrig att ha, men din idé om en Vit lista tycker jag låter som ett alternativ att överväga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Niclas, problemet är ju att vi inte vet vilken butik som är ok eller inte, alla inlägg om butiker som inte gör rätt för sig kommer ju inte fram här!!! Dom blir ju sågade hela tiden av moderatorerna. Skulle vara kul och veta hur många här som känner sig lurade av butiken ifråga? Två tycken hittills hur många kommer om detta får vara kvar?

MvH

Appen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...