Gå till innehåll

128 liter, typ nystart....


ppihlstrom

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hur snabbt kan man förvänta sig att gracilis, kolonianemoner, växer o förökas? Jag köpte en sten med 7 st på, och den har hållit sig på den nivån sedan dess, vilket är ett par månader. Nu har de plötsligt på en vecka blivit 15 st på stenen, med tecken på att det är flera på gång....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hej Per-Erik!!

Har du matat din ormsjöstjärna något och i så fall med vad??

Jag provade att ge min en liten bit räka, den tog den och hade den en stund men när jag tittade 45min senare så såg jag att den satt i munnen på en av mina skivisar. Hur den kom dit vet jag ej ??

Har du ingen ny bild på din Euphyllia eller hela karet??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Halloj,

nä, jag har inga nya bilder just nu. Vi har haft lite problem med kameran, så det har inte gått... denna helgen ska ägnas åt en annan av mina hobbies: gamla saab:ar. Jag har precis köpt på mig en 77:a saab v4 till en renovering jag håller på med. Jag har pysslat med renoveringen i 3-4 år nu så det börjar kännas som att det behöver hända något nu.

förhoppningsvis kan jag ordna nya bilder under nästa vecka... jag har precis varit in o beställt en gul kirurg - ja, jag vet att mitt akvarium är i minsta laget för den, men en uppgradering är under planering. Jag får se till att plocka en liten en o hoppas på att han växer långsamt :) i samband med att jag introducerar den i karet ska jag göra mig av med iallafall den ena blå frökenfisken, kanske båda två... får se...

jag har inte försökt mata ormstjärnan speciellt, utan låter den hugga det den kan. häromdagen såg jag att en artemia fastnade på en tentakel o blev transporterad in till kroppen, men sen gick det inte att se vad som hände med den. jag hoppas att han får tillräckligt med mat! han brukar iallafall slingra sig runt bland stenarna och så. oftast sitter han där man kan se honom, men jag antar att det finns fler gömställen i din burk!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, vi tog en liten tur till exotic i dag.. Har funderat på att köpa en gul kirurg ett tag, för att hjälpa till med algbetningen. Det blev inte en gul, utan en brun istället. Jag blev lite otålig... inte bra för en saltvattensakvarist, men vad ska man göra när pengarna bränner i fickan?!? Jag beklagar den sunkiga bilden!! Tyckte att Zebrasoma Scopas var en riktigt trevlig liten filur, som gott kunde få simma runt hos oss! Nu måste fröknarna ur i veckan bara, suck!

Jag skickar ut en bild på min ormsjöstjärna på en av sina favoritplatser, samt en uppdaterad euphylliabild. De två kronorna längst bak håller båda på att dela på sig!

post-2696-1446891388011_thumb.jpg

post-2696-14468913880186_thumb.jpg

post-2696-14468913880382_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

R.I.P.

Så har jag haft det första riktiga dödsfallet i mitt akvarium *snyft*. Idag på eftermiddagen när vi kom hem så hittade jag vår lilla putsarfisk på golvet bakom akvariet, stendöd... Man undrar ju lite varför han skulle ha hoppat ur karet, men eftersom vi inte var hemma o såg när det hände kommer man väl inte få svar på det.... nåväl, nya tag! Vila i frid firren!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...