spoiled Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Har de senaste dagarna fått lite problem med min lilla zoanthus koloni.Som synes på bilden så har "tentaklerna" runt om dragit ihop sig och nu har där även blivit nåt vitt längs kanterna.Har nyligen ändrat lite i cirkulationen, kan det vara detta som påverkar?Tips emot tages tacksamt! Citera
Ahab Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Vad har du för fiskar? Mina kolonier ser ut så efter att mina "revsäkra" fjärilar har börjat smaska på dom. Citera
spoiled Postat 21 december 2006 Författare Postat 21 december 2006 Jag har 2 st clownfiskar och 1 sergeant major, han är förvisso glad i att äta på allt men jag har inte sett honom gå på zoanthus och det har gått bra rätt länge nu.Kan tillägga att jag körde en sväng med aktivt kol, vilket jag har slutat med nu också.. Kanske också kan va en orsak? Citera
stigigemla Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Jag skulle ta ficklampan och kolla några gånger nattetid om du har fått med något djur i stenen som kanske angriper korallerna. Citera
spoiled Postat 28 december 2006 Författare Postat 28 december 2006 Har inte kunnat se nåt djur, förutom min eldräka men den är inte på zoanthus och springer så mycket..Kan det bero på lågt KH? Jag har ca 6 i KH. I början låg KH på runt 10-11 och då mådde dom bra. pH ligger på 8.Isåfall, vad göra för att höja KH? Triple buffer?tack! Citera
oveb Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 Mina såg åxå lite ledsna ut när jag slarvade med KH't. Nu efter ett gäng små vattenbyten så ser de piggare ut, mycket piggare till och med. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.