Gå till innehåll

Ytterfilter


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

eftersom att jag kör utan sump och jag vill ha lite bättre rening bara för att vara på säkra sidan... visst skulle jag då kunna köra med ett eheim ytterfilter till mitt 170liter kar??

dessutom så ska jag i morgon fara och hämta de sissta LS och kanske köpa några koraller har ju haft i gång karet i 1 månad nu! plus att jag ska köpa en vatten test box och lite andra prylar!

någon som har nått roligt att rekomendera som är till bra utseende??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej! kan man bara ta ut det som är i ytterfiltret orginal då och sätta ner ls dit då??

finns det nå förslag på nå snygga koraller?

Hehe, jag tycker nästan alla koraller är snygga, men dom jag gillar mest är nog vit bubbelkorall, euphyllia och ricordea, dock har jag ingen erfarenhet av dom, men ska snart börja köpa koraller till min burk, och då står dom högst på önskelistan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snackar du om Akvariecenter så är de rätt torrt med prylar där nu, Var dit igår. i korallväg så hade han bara inne nån lps korall. I fiskväg så fanns de nån vitbröstad kirurg å nån drake, liten jäkla picassotryckare, ett par muränor och lite frökenfiskar å sånt skit.

Han hade även en scopas, men den köpte jag ;)

Död korallsten? Menar du döda korallskelett?

Ett tip om du ska få tag på beggade grejjor är att kontakta jurgonh, han ska sälja bort ltie grejjer.

Bor dock i umeå, men ba du tankar upp dieselmercan me finndiesel å bränner ner ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej! men jag ska ändå fara till akvariecenter och kolla lite på vad han har och kanske beställa nå prylar!

Tyvärr så kör jag inte me nå skit diesel och defenitivt inte med nån skit merca annars hade jag nog gjort det=)

hur såg scopas:en ut? nä men det kan ju vara värt att fara dit och kolla i alla fall! han skulle ju få in mer saker sa han när jag ringde tidigare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej! men jag ska ändå fara till akvariecenter och kolla lite på vad han har och kanske beställa nå prylar!

Tyvärr så kör jag inte me nå skit diesel och defenitivt inte med nån skit merca annars hade jag nog gjort det=)

hur såg scopas:en ut? nä men det kan ju vara värt att fara dit och kolla i alla fall! han skulle ju få in mer saker sa han när jag ringde tidigare

Jasså, jag trodde alla körde merca däruppe ;)

Rolle brukar ha listor ibland på vad han kan få hem för fisk, kolla med honom när nästa lista kommer. Brukar finnas de mesta i levande väg å beställa då.

Så hör med honom om det.

Dålig bild på scopasen men iaf:

IMG_0831.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

där uppe! lule ligger 7 mil från kalix så så långt bort är det inte! finns nog lika många som kör merca i lule som här=)

jo han nämde nått uti en lista sisst när jag var där! aå jag ska kolla lite på vad han kan få hem!

har du nå mer bilder på ditt akvarium?

eller bilder på vad du har för koraller och djur i tanken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kann stå lite till tjenst om du vill. Jag kjör långtradare och rett offta på Luleå, så är det något spesielt du vill ha så får du skrika ut. Det lättaste för mig är att du handlar från korallfisken i Lindköping i och me att jag själv är där nässtan varje Lördag. Om du vill så löser vi detta utan problem (jag tar ingen frakt heller).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...