xelius Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 För alla er som gillar acroporor så fick zoo-giganten in 19st olika i mycket fina färger idag .köpte själv 4st ska se om jag kan få något foto på dom senare idag Citera
alofstrand Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 ringde själv dit och hörde om priserna.. 840 kr per korall var det... Citera
crille Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 var dom stora? fina färger? saftigt pris annars Citera
xelius Postat 30 december 2006 Författare Postat 30 december 2006 Dom var medel stora men där fanns mycket fina färger köpte en knall-blå acropora en stor grön acropora en seriatopora hysterix och en neon-grön som jag tror är en Stylophora Citera
crille Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 låter trevligt.alltid kul med fina färger Citera
Raketforskaren Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Dom var medel stora men där fanns mycket fina färger köpte en knall-blå acropora en stor grön acropora en seriatopora hysterix och en neon-grön som jag tror är en StylophoraBilder? Citera
alofstrand Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 var på ZG för en stund sedan... hade bara trista färgor kvar och korallerna var små och dom kostade 870kr/st Citera
joaslim Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Ja man börjar att tröttna lite på deras priser Citera
Laggeman Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Det är ju ingen som tvingar någon att handla någonstans. Är man trött på någon butik så kan man ju gå någon annanstans. Jag är nöjd med dem, köper iofs inga koraller från dem, ser hellre till att skaffa fraggar från någon här på forumet. Sen kan man ta en tripp till Tyskland där utbudet lär vara större. Citera
joaslim Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Ja laggeman det va ju snällt att du påpekade att ingen blir tvingad "suck" Citera
xelius Postat 30 december 2006 Författare Postat 30 december 2006 ja det är kanske inte är dom billigaste korallerna man var kan man hitta billigare sps i dom färgerna i malmö området? har varit en del i köpenhamn och tittat men dom har inte mycket Citera
crille Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 nä,jag vill inte ta glädjen från ditt köp, men jag tycker det är hutlösa priser då jag anser att det är fraggstorlek,vet du ursprunget på dem? Citera
BroderIsak Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Jag var nere i skåne precis och firade jul och var inne där och tittade på denna fina affär. Men tyvärr tycker jag att dessa koraller/fraggar var lite väl dyra om man tittar på storleken på dom ,Om man tittar vad man kan få hos andra butiker. Men har man inte andra butiker omkring sig så e det svårt. Citera
crille Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 ja,jag vill inte klaga på butiken,den är väldigt fin,och fräsch ,men ni saltisar i skåne får väl gnälla lite på priserna. Citera
alofstrand Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Jag har frågat om cites nummer på koraller en gång där och dom sa att det var inget dom hade nummrena för att dom inte tog in dom i landet utan att det var ett annat företag som gjorde det till dem.... låter märkligt att man inte kan få veta om korallerna man skall köpa där är lagliga eller ej??? alla affärer som handlar med koraller skall dessutom ha ett handelsintyg, jag har dock aldrig sett ett sådant...när affärerna i danmark får sina sändningar så är det riktiga kvalitet koraller... som dessutom bara kostar en tredjedel av priset i vissa svenska affärer... man får hålla koll på deras hemsidor. vet att klovnfisken skall ha något i nästa vecka tror jag att det var..allt från mig haha Citera
jimmy Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Som sagt man kan ju handla nån annanstans men 870 spänn för en fragg det va ju bland det jävligaste jag hört.Jag tycker att det är konstigt att ZG kan gå runt hur fan får man kunder med dom prisrna. Citera
crille Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 hörde att Marinakvariet ska börja skicka koraller,till bra priser, kan ju vara ett alternativ för acroporasugna skåningar! Citera
alofstrand Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Jag har inte köpt koraller där på snart 2 år var bara i början när man var dum och inte visste något annat ;-) fint då får man kanske ta och ringa upp till bengan isåfall :-)dom har ju precis byggt ut kanske därför dom behöver ha in mera pengar??? ha det gott Citera
BroderIsak Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Tror inte det handlar om att han har byggt ut eller ej. Utan det handlar om att man måste tjäna pengar för att kunna betala alla sina anställda löner.( som vi alla e ganska så beronde av) .Och så länge vi betalar dom pengarna för korallerna så fortsätter han att göra det. Men sen kan väl man kanske kan prata med dom , att det e lite i värsta laget för dom små korallerna så dom vet och kanske ta dom korallerna ifrån nån annan nästa gång istället. Alla e inte så insatta kanske i vad vi SPS nördar vill ha och vill betala för det..... Citera
Niclas Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Kanske är så att han köper av ngn annan som han tydligen har antytt, och att han från den leverantören får kasta upp 400-500:- o sen måste han tjäna lite själv? Kan vara så, men inte alls säkert... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.