Gå till innehåll

Acroporor hos zoo-giganten


xelius

Rekommenderade inlägg

Det är ju ingen som tvingar någon att handla någonstans. Är man trött på någon butik så kan man ju gå någon annanstans. Jag är nöjd med dem, köper iofs inga koraller från dem, ser hellre till att skaffa fraggar från någon här på forumet. Sen kan man ta en tripp till Tyskland där utbudet lär vara större.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var nere i skåne precis och firade jul och var inne där och tittade på denna fina affär. Men tyvärr tycker jag att dessa koraller/fraggar var lite väl dyra om man tittar på storleken på dom ,Om man tittar vad man kan få hos andra butiker. Men har man inte andra butiker omkring sig så e det svårt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har frågat om cites nummer på koraller en gång där och dom sa att det var inget dom hade nummrena för att dom inte tog in dom i landet utan att det var ett annat företag som gjorde det till dem.... låter märkligt att man inte kan få veta om korallerna man skall köpa där är lagliga eller ej??? alla affärer som handlar med koraller skall dessutom ha ett handelsintyg, jag har dock aldrig sett ett sådant...

när affärerna i danmark får sina sändningar så är det riktiga kvalitet koraller... som dessutom bara kostar en tredjedel av priset i vissa svenska affärer... man får hålla koll på deras hemsidor. vet att klovnfisken skall ha något i nästa vecka tror jag att det var..

allt från mig haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det handlar om att han har byggt ut eller ej. Utan det handlar om att man måste tjäna pengar för att kunna betala alla sina anställda löner.( som vi alla e ganska så beronde av) .Och så länge vi betalar dom pengarna för korallerna så fortsätter han att göra det. Men sen kan väl man kanske kan prata med dom , att det e lite i värsta laget för dom små korallerna så dom vet och kanske ta dom korallerna ifrån nån annan nästa gång istället. Alla e inte så insatta kanske i vad vi SPS nördar vill ha och vill betala för det.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...