Gå till innehåll

*panik* Drakar med mjölkiga ögon :(


Peppz

Rekommenderade inlägg

Nu jäklar börjar jag känna panik här.

Kikade till mina drakar nyss och ser att ena draken har ett dimmigt öga, ja ser ut som om nån hällt mjölk i ögat. och den andra draken har liknande på sitt ena öga men inte lika mycket.

Vad tror ni?

Kul såhär i helgtider när inga affärer har öppet :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte.. Min drake e lite dimmig i ögonen till och från tycker jag.. Har inte vart så orolig över det.. Mer orolig över att den är så kinkig med maten.. Jag skulle inte ligga sömnlös över firren.. Skulle kolla till den imorgon och se hur den mår då.. Ser den lika dan ut då så skulle jag undersöka saken vidare..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kikade värden nu och jag hade skyhög nitrat. Så går de när man glömmer bort å rensa mekansika filtret tydligen.

Så vi får hoppas det beror på de då.

Som tur är så bor de inga andra fiskar med drakarna.

Uvc kör jag konstant, eller jag provar nå nytt innerfilter med inbyggt uv, nå nytt uv med dioder istället för rör. Vet inte hur effektivt de är men vattnet har då klarnat ordentligt sen jag började använda det.

Vi får hoppas att de var nitraten som spökade då!

Tack för svaret Crille, du verkar vara en klippa på dehär med drakar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte.. Min drake e lite dimmig i ögonen till och från tycker jag.. Har inte vart så orolig över det.. Mer orolig över att den är så kinkig med maten.. Jag skulle inte ligga sömnlös över firren.. Skulle kolla till den imorgon och se hur den mår då.. Ser den lika dan ut då så skulle jag undersöka saken vidare..

Mjo men mina stackare verkar se himmla dåligt åsså :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kikade värden nu och jag hade skyhög nitrat. Så går de när man glömmer bort å rensa mekansika filtret tydligen.

Så vi får hoppas det beror på de då.

Som tur är så bor de inga andra fiskar med drakarna.

Uvc kör jag konstant, eller jag provar nå nytt innerfilter med inbyggt uv, nå nytt uv med dioder istället för rör. Vet inte hur effektivt de är men vattnet har då klarnat ordentligt sen jag började använda det.

Vi får hoppas att de var nitraten som spökade då!

Tack för svaret Crille, du verkar vara en klippa på dehär med drakar :)

nja jag är ingen expert,(har bara en dvärg)men som även greger skrivit så är dom kinkiga med vattenkvaliten. Men gör inget förhastat,försök få bra värden igen långsamt.vattenbyte!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kikade värden nu och jag hade skyhög nitrat. Så går de när man glömmer bort å rensa mekansika filtret tydligen.

Så vi får hoppas det beror på de då.

Som tur är så bor de inga andra fiskar med drakarna.

Uvc kör jag konstant, eller jag provar nå nytt innerfilter med inbyggt uv, nå nytt uv med dioder istället för rör. Vet inte hur effektivt de är men vattnet har då klarnat ordentligt sen jag började använda det.

Vi får hoppas att de var nitraten som spökade då!

Tack för svaret Crille, du verkar vara en klippa på dehär med drakar :)

Vad är skyhögt i ppm räknat?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...