ppihlstrom Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 ...är det normalt att euphyllian ser lite "trött" ut på kvällen? Detta efter ca 8-9 timmars belysning... Den brukar dra ihop sig lite o mörkna i färgen, sedan på förmiddagen nästa dag ser den "normal" ut igen... Citera
Rasmus Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 japp. det är normalt, korallerna drar ihop sig på natten. min gör så också, sen blommar den ut fint igen dagen efter Citera
ppihlstrom Postat 13 januari 2007 Författare Postat 13 januari 2007 Hur skulle min euphyllia må av kraftigare vattendrag i sin närhet? den sitten nu lite skymd bakom en sten, och om jag vinklar om en cirkulationspump lite så skulle den få lite mer "blås" direkt på sig - skulle det vara bra eller dåligt? Jag har sökt runt en stund, men inte hittat nåt om det riktigt, så svar skulle uppskattas... tackar! Citera
Clownen Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Hur skulle min euphyllia må av kraftigare vattendrag i sin närhet? den sitten nu lite skymd bakom en sten, och om jag vinklar om en cirkulationspump lite så skulle den få lite mer "blås" direkt på sig - skulle det vara bra eller dåligt? Jag har sökt runt en stund, men inte hittat nåt om det riktigt, så svar skulle uppskattas... tackar!Man brukar säga att de inte vill stå i blåst men jag har inte märkt att detta är negativt för dem (liksom Lasse om jag kommer ihåg rätt). Men allt är väl relativt. Citera
joaslim Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Mina gillar inte att stå mitt i skottlinjen för pumpen då drar dom ihop sig.Men visst det kanske finns dom som gillar bra drag. Citera
DaTrucka Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Mina gillar inte heller att stå mitt i flåset, men dom tycks trivas bra i medelhög cirkulation. Mina slår ut bättre sedan jag ökade cirkulatonen i karet från ~4000 till ~10000 liter timman. Citera
ppihlstrom Postat 13 januari 2007 Författare Postat 13 januari 2007 ok, jag har just ökat cirkulationen i tanken en del så man kanske bara ska avvakte lite istället för att mucka runt med vinklar o så. Jag har gått från ca 2500 l/h till ca 4500 l/h, så... hoppas de ska trivas bättre Citera
Draedon Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 jag gjorde tvärt om! Flyttade min till ett ställe med mindre cirkulation och nu trivs den mycket bättre. Citera
ppihlstrom Postat 13 januari 2007 Författare Postat 13 januari 2007 ok, så... som med allt annat finns det inga absoluta sanningar, utan man får prova sig fram tills det funkar... Nåväl, jag tar nog o avvaktar några dar till innan jag gör om något, så får vi se hur det verkar... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.