Gå till innehåll

underlig kirurg


smurf

Rekommenderade inlägg

Kirurgen köptes för ca en månad sedan. Äter bra och verkar inte bråka med clownerna. Men den kan stå och flaxa till i botten med bakfenan. Och för en och en halv vecka sedan köpte vi en pincettfisk som kirurgen åt på efter en vecka. Om det inte var nått annant fel på pincettfisken? Trodde de blivit vänner men tydligen inte? Tack för att ni svarar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kirurgen köptes för ca en månad sedan. Äter bra och verkar inte bråka med clownerna. Men den kan stå och flaxa till i botten med bakfenan. Och för en och en halv vecka sedan köpte vi en pincettfisk som kirurgen åt på efter en vecka. Om det inte var nått annant fel på pincettfisken? Trodde de blivit vänner men tydligen inte? Tack för att ni svarar!

Kirurgen har ett litet vitt streck på sidan av stjärtfenan. Det är en utfällbar "skalpell" som dom använder att slåss med. Kan det vara så att den ser en spegelbild av sig själv i glasbotten eller sidrutan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min gula kirurg har varit likadan, men han har lugnat sig.. han får lite sådan ryck ibland... precis som ni säger att han ser sin spegelbild i rutan, men min äter och mår bra för övrigt. vänta någon dag så ska du se att han lugnar sig, du kan ju testa att mörka några timmar extra per dygn i några dagar. det gjorde jag en gång då han va riktigt knepig och stressad, jag mörkade en hel dag sen va han lugn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har märkt liknande beteende, speciellt när man har precis rengjort rutorna, då är spegelbilden extra tidlig.

Själv har jag en Chelmon Rostratus (Kopparbandsfjäril) som går ihop med min gula kirurg. Det kan ju hända att gulingen nosar på honom men dem är trevliga mot varandra och sover tillsammans för övrigt... Det jag måste tillägga dock är att gulingen introducerades några månader efter fjärilen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...