Raketforskaren Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Kan den första bilden vara någon svamp kanske? Citera
poppe Postat 6 februari 2007 Författare Postat 6 februari 2007 okej svamp, bra eller dåligt??? Citera
Raketforskaren Postat 7 februari 2007 Postat 7 februari 2007 Om det nu är en svamp (vilket jag absolut inte är säker på) så är det inget farligt att ha i karet. Citera
poppe Postat 7 februari 2007 Författare Postat 7 februari 2007 ingen som kan bekräfta raketforskarens misstankar Citera
stigigemla Postat 7 februari 2007 Postat 7 februari 2007 Den första bilden tycker jag verkar vara någon sorts svampdjurskoloni precis som Raketforskaren säger. Den andra bilden ser ut som om det fällt ut kalk på stenen.Det kan vara idé att kolla ditt kalcium, magnesium och pHvärde. Citera
addo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Första billden ser ut som ett svampdjur, inget farligt. Däremot ser det ut som du har en glasros precis ovanför svampdjuret, och den vill du inte ha i karet. Citera
poppe Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 tack för infoska fixa bort glasrosen direkt kalken som har fält ut är de någon som är skadligt för karet?tycker de ser ljust och bra ut men det kanske ska tas bort? Citera
stigigemla Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Varenda sten du har i karet är kalk så de få grammen spelar ingen roll.Men normalt fäller det inte ut kalk så. Det är därför jag tycker att det kan vara bra att kolla värdena. Fortsätter det att fälla ut kalk finns det risk att pumpar stoppar. Citera
poppe Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 oktack för snabbt svar!ska kolla värdena direkt när jag kommer hem från jobb men som sagt värdena var bra för 5 dagar senkanske ska testa oftare nu när man precis satt igång karetNågon som var lite Euphyllia att sälja?hur lägger jag in en köpes annons?MVHMattias Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.