Gå till innehåll

Brådis med vatten!


aerie

Rekommenderade inlägg

Hade en liten överraskning som väntade när jag kom hem med >100kg sten, mitt badkar hade släppt ut allt vatten jag varit smidig och tappat upp för cirkulation när jag åkte.

Hur lång tid måste man cirkulera det nya vattnet innan man kan slänga i salt tror ni?

Nu har ju lyckligtvis maxe varit här och hämtat en tredjedel av stenen men det är ändå rätt mkt kvar som måste under vatten snart, hade visst inte lika mkt plats som jag trodde i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en liten överraskning som väntade när jag kom hem med >100kg sten, mitt badkar hade släppt ut allt vatten jag varit smidig och tappat upp för cirkulation när jag åkte.

Hur lång tid måste man cirkulera det nya vattnet innan man kan slänga i salt tror ni?

Nu har ju lyckligtvis maxe varit här och hämtat en tredjedel av stenen men det är ändå rätt mkt kvar som måste under vatten snart, hade visst inte lika mkt plats som jag trodde i karet.

Vart bor du i Karlskrona? Gå in på http://www.karlskrona.se/templates/Page____26219.aspx Där hittar du uppgifter på de olika vattenförsörjningsanläggningarna. Där bör finnas uppgifter om klorering och nitratinnehåll. Uppgifter som är viktiga för att veta om du kan göra en nödlösning med kranvatten. Helst ingen klorering och nitratvärden under 3-4 är önskvärt. Är kloreringsmetoden Hypoklorit eller klorgas enbart så lufter du ut kloret med att använda duschmunstyket när du spolar i. Tillsätter man däremot även amoniumsulfat så tar du minst en knivsudd askorbinsyra till ett badkar samtidigt som du blandar i saltet. Gör det snabbt så inte stenarna torkar in fullständigt. Du har inget att välja på - blanda saltet samtidigt som du fyller i vatten. sätt i en cirkpump.

MVH Lasse

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...