Gå till innehåll

Ett monster i mitt akvarie (vad är detta?)


fiend

Rekommenderade inlägg

Hittade denna lilla krabat på 2-3 cm krypandes omkring i mitt refugium nere i sumpen. Tyckte jag hade sett något där tidigare, men nu skulle jag kolla om glasrosorna jag nitade hade kommit tillbaka och såg då denna!

ARGH, gick ju inte ändra titeln.

Ska ju vara ett MONSTER, inte konster :P

post-2617-14468913656449_thumb.jpg

post-2617-14468913656673_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rättelse.. jag har TVÅ stycken (minst) av dem.. och de krälar runt där bredvid varandra och tjivas lite..

Ena klon är större än den andra.

De är säkert 3 cm, kanske 4 om man plattar till dem så benen sticker ut åt alla håll =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Sillen!

Jag fick nyss tipset att kolla om det är håriga eller inte håriga ben.

Så länge som dem är i sumpen där jag inte har koraller så får det vara de mest blodtörstiga monster som må tänka finnas =)

Och skulle dem vilja åka färden genom min returpump upp genom PVCn och ned i stora akvariet så.. varsågod :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag litar inte på någon krabba i princip. De flesta är allätare och tar det de kommer över enklast. Så håll dem under uppsikt. Om du har dem i sumpen är det ju inte helt otroligt att de finns i karet också.

Själv hittade jag en krabba som var STOR och riktigt hårig för ett par dagar sedan. Men än så länge har varken koraller eller fiskat råkat illa ut..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...