GreyGoldfishes Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Tjoho, kände för att lägga upp lite bilder på vad jag har gjort/hittat hittills. Så här kommer några. (:1. Stärnpolypen2. Akvariet3. En Knapp, tror jag o.o4. Eremitkräftan
Rasmus Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Sedär, en till akvarist i trakterna.Är stjärnpolypen från djurmagazinet här i Jönköping?Ser bra ut annars
GreyGoldfishes Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 Ja de är den, likaså eremiten. (:Tack.
pimo Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Snyggt.Har du lite info om tekniken i karet också?
GreyGoldfishes Postat 8 februari 2007 Författare Postat 8 februari 2007 Jarå, här kommer den:Skummare: Berlin Airlift 60 från Red Sea + Luftpump RENACirkulation: Aqua Clear + powerhead attachmentLysrör: Power+Marine-Glo 20W
GimliX Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Du vet inte möjligen vad stjärnpolypen heter? Har samma i mitt akvarie som börjat växa ur stenen Fin akvarium i alle fall!
GreyGoldfishes Postat 9 februari 2007 Författare Postat 9 februari 2007 nope de vet ja faktiskt inte. det stog att de va en grön stjärnpolyp men de fattade till o med jag att de inte är Tack för kommentarerna.Skivisen delar sig. D:
Rasmus Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Ja, att dom skrivit ut att det var en grön stjärnpolyp va lite halvkul! Jag har en grön stjärnpolyp och, ja, den ÄR grön!
GreyGoldfishes Postat 9 februari 2007 Författare Postat 9 februari 2007 Jo, de va lite småkul. har du en bild på den?
Rasmus Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Här kommer två bilder på den, dock tagna med mobilen!Den är grönare IRL, den är mer neongrön.
GreyGoldfishes Postat 9 februari 2007 Författare Postat 9 februari 2007 oh, den va oxå fin. ja tror det fanns en sån i korallfiskens akvarie.
norsken Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Jag tycker knappen ser mer ut som en glas ros tyvär ser den exakt ut som denn jag hadde och jag trodde som du, ack så fel jag hadde men du kansje har rätt jag är ingen expert på glas roser kålla me flera innan du tar bort den.
GreyGoldfishes Postat 9 februari 2007 Författare Postat 9 februari 2007 okej, nu blev jag typ väldigt förvirrad. Glasrosor ser inte alls ut så i boken saltvattensakvariet av Daniel Knop. Men jag gick och kolla nu på den när det hade vart mörkt ett tag. Här är den. Och jag är inte så säker på att skivisen delar på sig längre. Den ser helt skum ut.
stigigemla Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Det är ingen glasros. Sök på google: bilder -zoanthus, palythoa eller protopalythoa så är jag säker på att du hittar den.
norsken Postat 9 februari 2007 Postat 9 februari 2007 Nu När Jag Fick Se Den Ihopdragen Ser Jag Me Att Det Innte är En Glas Ros
GreyGoldfishes Postat 10 februari 2007 Författare Postat 10 februari 2007 Tack ändå! Kunde ju vart en..Jag sökte på google och bilderna där ser ut som kolonianemoner. Skulle det kunna va en kolonianemon?
GreyGoldfishes Postat 18 februari 2007 Författare Postat 18 februari 2007 Här kommer en bild på mina Clowner och en Cladella. Fler bilder kommer
GreyGoldfishes Postat 26 januari 2008 Författare Postat 26 januari 2008 Tyckte det var dags för en uppdatering. Så här kommer bilder. Det som har hänt är;Voldemort, den svarta clownen dog tyvärr väldigt plötsligt utan anledning.Baljan har flyttats till hus, och gruset har kommit tillbaka.Och en liten ommöblering har gjorts. Har även bytt ett ljusrör, så nu äre bara blåljus som gäller.
GimliX Postat 26 januari 2008 Postat 26 januari 2008 Nämen du ser det var gröna stjärnpolyper Snygggt, mycket snyggare med de blå ljuset..
GreyGoldfishes Postat 26 januari 2008 Författare Postat 26 januari 2008 Jag tror faktiskt inte att det är en grön, den ser fortfarande ut som på den första bilden, de e de blå ljuset som gör att den ser så ut. Och sen ser den ju inte så grönt ut om man jämför med Rasmus heller.
blaze Postat 12 juni 2008 Postat 12 juni 2008 hejhur tycker du att din skummare fungerar?är just nu på g att fylla upp en mini burk på 112l, tror tom att det är ett lika dant kar som du har hehe har ett 240 sen tidigare me salt så jag ska plocka lite sten m.m. därifrån då jag har lite väl mycke och jag vill göra luftigare skaping där så då passade de perfekt me ett till kar men det är bara skummaren som fattas, resten har jag.
-FH- Postat 31 juli 2008 Postat 31 juli 2008 Hej, snyggt akvarium du har. Har du det fortfarande igång?
Ted saltakvarium Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Snyggt akvarium.Kul att se att det finns fler 16 åringar än jag här på saltguiden. Synd vi bor så långt ifrån varandra annars kanske vi kunde ha en saltdejt! haha Vad är det för skummare du har? Jag har en liknande skummare som du, du kanske kunde ge några tips till mig om den?
Ted saltakvarium Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Tyckte det var dags för en uppdatering. Så här kommer bilder. Det som har hänt är;Voldemort, den svarta clownen dog tyvärr väldigt plötsligt utan anledning.Baljan har flyttats till hus, och gruset har kommit tillbaka.Och en liten ommöblering har gjorts. Har även bytt ett ljusrör, så nu äre bara blåljus som gäller. Angående sättet du har fast din skummare på:Har du gjort det själv med sugproppar eller hur har du gjort?Har du byggt om skummaren?Ser precis ut som om du hade kapat ytre cylindren och inre en bit.
Rekommenderade inlägg