Gå till innehåll

fläktar


Guest sticko

Rekommenderade inlägg

Guest sticko

Mitt lilla 63 liters ligger runt 28 grader så det behöver kylas.. nån som har nåt schysst tips på fläktar... vet att clasohlsson har nåra stycken men vilken ska man köpa typ effekt o.s.v.???

har fått med mig att den ska monteras så den blåser *sidlängs*, nån som har nåra bilder när den är monterad...?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest sticko

är det nåt speciellt material som gäller i och med att vissa fläktar är gjorda helt i metall vilket kanske inte är helt klockrent med tanke på rost....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä ingen fara med rost jag har kört en papst nu i ca 7-8 mån ovanför karet blir lite avlagringar på bladen bara. här är ett bra ställe där du kan se hur tysta dom är och hur mycket luft dom skyfflar ! http://gtek.net

själv har jag ett par Papst 120mm fläkt, 26dBa, 94m³/t alltså mkt tysta med ett bra blås

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest sticko

är era fläktar monterade uppifrån för att blåsa ner mot vattnet eller sidlängs, vad är effektivast... man har ju inte hur mycket plats som helst heller...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest sticko

sådär! då var det fixat, fick bara plats med en 12volts 80x80mm:s, så jag var lite orolig att den skull bli för klern, men nu är jag nere i 25,5 grader på morgonen och 26,5 på kväll så det borde väl vara lagom...

tack för hjälpen... smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...