Gå till innehåll

Canon EOS 400d vs Sony Alpha 100


andreassofus

Rekommenderade inlägg

tack för tipset.. jepp ska absolut åka i väg till en affär och kolla och känna på lite olika modeller innan jag bestämmer mig. tanske jag tycker nikonkamerorna verkar bäst ändå :)

Håller med, sparar nog en extra slant och handlar en d80...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Bruset som Sonyn lider av finns tydligen på Nikon D80/D200 åxå, kanske för att de har samma sensor...

Brusar gör de alla men det är stor skillnad på kamerornas interna brusreducering. Kamerorna nedan har samma sensor och bilderna är plåtade i jpeg på ISO 1600.

Bild 1 Pentax K10D

Bild 2 Nikon D80

Bild 3 Sony Alpha

post-3025-14468913862873_thumb.jpg

post-3025-14468913863072_thumb.jpg

post-3025-14468913863213_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brusar gör de alla men det är stor skillnad på kamerornas interna brusreducering. Kamerorna nedan har samma sensor och bilderna är plåtade i jpeg på ISO 1600.

Bild 1 Pentax K10D

Bild 2 Nikon D80

Bild 3 Sony Alpha

Känns som om Sonyn f-ckade upp bilden rejält...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den brusar säker ett helt steg mer än dom andra. Å andra sidan gör ju antiskaket att man ofta kan använda lägre ISO. D80 som har lägst brus har också något sämre upplösning. Plåtar man i raw minskar skillnaden men Sonyn fortsätter att brusa mest.

Edit Man kanske inte plåtar så ofta på 1600 men visst händer det. På ISO 100-200 är bruset i stort sett obefintligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

detta med ISO 1600 o brusfrihet kommer o spela roll då du blir mer erfaren fotograf, du märker att på iso 100 en solig dag så kan du får oskärpa då du fotar sport eller e snabb fågel. Där kommer sen iso att spela roll. Men fråga mig då du kommer hit ska jag lära dig... :)

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...