Gå till innehåll

argsint six line wrasse


spoiled

Rekommenderade inlägg

Min six line wrasse (hexataenia) har börjat ge sig på och jaga plus äta fenor av mina firegoby(magnifica). Haft ihjäl en redan och den andra håller sig gömd :(

Trodde wrassen skulle vara en snäll fisk? Han jagar ingen annan fisk.. Tips? Förutom de uppenbara att göra sig av med en av de två...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sixlinern är känslig för nytillkommna innevånare, hade du den före du släppte i firefishen? Den ger sig på dessa nykomlingar alternativt så inkräktar firefish på hans territorium o då biter den hårt, då du bara har 110 liter så är det inte mycket plats o bo på. Sixliner ska man introducera sist i karet.

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, sixlinern kom före de andra.. konstigt att de gått bra i över en månad bara. Va borta förra veckan i fyra dagar och de fick klara sig utan mat. Känns som att det var detta som trigga igång de hela, problem uppstod när jag kom hem nämligen. Arg pga brist på mat kanske kan va svaret?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kan det säkerligen vara, sen kan sixlinern bli könsmogen o börja härja, finns lite olika förklaringar. Jag gjorde samma misstag, den bet ihjäl en fin valencia peullaris för mig på tio minuter...

Sixlinern är en billig och fin fisk som gör nytta, graciös simmare, detta är den enda svagheten!

Det du kan testa är att möblera om, flytta sten o allt, då bryter du deras revir och det kan fungera. Lycka till!

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som tänkt investera i en hexatenia redan nu såhär i början :/

Man blir ju lite fundersam. Men iom att jag har problem med plattmask så tänkte jag det var en smidig lösning.

Men jag har iofs 1400L och 2.5m för den att härja runt på så det kanske inte spelar lika stor roll då?

Tänkte låna tråden lite..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...