BAminoff Postat 27 mars 2007 Postat 27 mars 2007 Min enda kirurg dog, trist.Då behöver jag ju inte uv-t längre. Jag vill dock gärna ha flödet från den pumpen trots att det var i den kirurgen hamnade fast jag hade skydd för insuget.Kan jag bara släcka lampan och låta pumpen pumpa på?MVH BA Citera
petrol Postat 27 mars 2007 Postat 27 mars 2007 Så har jag kört, jag satte bara på lampan när jag skaffade nya kirurger.Använde pumpen som cirkulation. Det man får tänka på (inte i ditt fall) är att det blir avlagringar på lampan så man får tvätta den i bland. Citera
Scooby_doo Postat 27 mars 2007 Postat 27 mars 2007 om du ej ska använda uv-c mera:ta bort uv-c helt, eller ta ur lampan om du ej vill ha avlagringar på den.~Henrik Citera
stigigemla Postat 27 mars 2007 Postat 27 mars 2007 Kör lampan någon timme i veckan. Det motverkar avlagringar i den och håller vattnet vitare. Dessutom får du bättre hållbarhet på reaktorn så. Citera
wrang Postat 27 mars 2007 Postat 27 mars 2007 Sätt lampan med timer och kör några timmar i veckan.Avlagringar får du ju ej på lampan utan kvarts glaset Citera
BAminoff Postat 27 mars 2007 Författare Postat 27 mars 2007 Tack jag låter lampan gå lite då och då är ju lätt fixat.MVH BA Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.